torsdag 26 mars 2009

Reumatologen, Röntgen & Body Combat!!


Yes, idag började dagen med besök hos reumatologen på Sahlgrenska 08:15. Och tro det eller ej, men jag var där redan 20 minuter innan!!! Hur ofta händer det??!! En eloge till mej...

Träffade en jättetrevlig läkare som lyssnade bra. Som jag trodde så sa hon dock efter att berättat att alla mina blodprovsresultat var i topp, ställt en miljon konstiga frågor och lite tester att; "Jag ser inga som helst tecken på att det skulle vara något i reumatisk väg, så du kan nog stryka det i alla fall från listan". Jag ställde en del följdfrågor på det och förklarade mer ingående en del saker, efter några minuter fick jag frågan om jag ville ha röntgen av mina hand-, fotleder och händer för att vara på den säkra sidan. Det är tydligen där som man ser först på skelettet om det är skadat av reumatism... Och det ville jag så klart!! Mitt mål med detta läkarbesök var just att få röntgen av så många delar av mig som möjligt... :P Frågade lite till och efter några minuter till bestämde vi att jag även skulle få röntgen av min rygg och höfter/bäcken. Höfterna är det som gör mig mest orolig just nu eftersom det är relativt nytt, kom för ca 1 år sedan och just nu är det inne i en liten "konstant värk-period"... De hade en jäkligt bra "drop in röntgen" för händerna och fötterna, så det gjorde jag direkt när jag ändå var på Sahlgrenska. Fick kanske vänta i 30 minuter och sedan var det klart på 5, jättesmidigt!! Så nu är det bara att vänta på remiss på höfterna och ryggen. Har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Men mer än 3 månader borde de ju inte vara iaf? Resultatet på den gjorda röngen bör ta max 10 dagar.

Är alltså nöjd med läkarbesöket även fast jag inte blev så himla mycket klokare på det, men fick i alla fall igenom mitt mål med röntgen.



18:20 var det äntligen dax för träning för mig!! Body Combat så klart :) Hatar verkligen att vara förkyld, man tappar så jäkla massa av det man tränat upp och fått in en bra rutin på upplägg. Drygt 3 veckor har jag haft uppehåll nu, inte kul alls!! Men idag var det alltså dax för nystart!! Det var release för nya BodyCombat-passet (BC39) förra veckan, och jag måste säga att detta är ett riiiiktigt kul och jobbigt pass!! Sjukt mycket roligare än BC38 som jag aldrig riktigt gillade. Men nu är det bra musik, högt tempo, mycket olika kombinationer, bra mix av över- och underkropp och lite nya roliga slag, sparkar och kator. Längtar till nästa pass!! Kommer att lägga in alarm på mobilen nu i fortsättningen som "varnar om" när man ska boka nya pass. Det är helt galet på SportLife nu, bokar man inte samma dag som platserna släpps så är det kört, då får man vänta till samma dag som passet är och hoppas på att folk bokar av så man kan få en plats. 5 dagar innan kan man boka. Ska bli riktigt gött när de öppnar på Ullevi nu 1a april, där kommer de bland annat ha BC på onsdag em och torsdag lunch. Ska träna minst 2-3 dagar i veckan nu har jag bestämt

Här kommer låt 4 i BC39, sjukt jobbigt intensiv!! Tyvärr väldigt menlösa deltagare på passet tycker jag dock... Vill man se fler klipp på låter från detta pass eller tidigare finns de här; http://www.youtube.com/user/tommydamani



Här kommer ett specialkomponerad BC-show. Lite mer attityd i detta än det ovan :)



När jag ändå är igång måste jag lägga in min favorit-BCfilm. Här ser man hur alla rörelser är väldigt kraftfulla och snabba. Man tränar verkligen hela kroppen i BC, ryggen inte minst!!

Here we goooo...


Nu är ni väl sugna på att testa på?? I say: DO IT!! :)

Inga kommentarer: