söndag 22 mars 2009

Sälen i 1000 bilder :P

Sammanfattningsvis så kan jag väl säga såhär om Sälenresan; Jag hade haft roligare om jag stannat hemma... Men det ska ju vara bra att träna på att ha tråkigt med och komma bort från vardagen sägs det ju... Så jag får väl se det så. Lite kul saker har det varit dock ändå, Combat har ju vart med så det har blivit flera sköna promenader i maaaassa snö, lite freestyle-trick-träning i olika miljöer (djup snö, i ny inomhusmiljö, i "skidbacken" med maaaassa folk överallt och höög musik och allmänt ståhej (han har vart med både på dagen vid dalstationen i Tandådalen och på fred & lörd kväll under 2 Freeride-tävlingar), och där fick jag alltså med en till kul grej; freeride-tävlingarna (fred var det skidor och hela familjen åkte dit, lörd var det snowboard och bara jag åkte dit), ska inte sticka under stol med att jag fått några goa åk med, dock korta och snabba... Har faktiskt åkt några timmar varje dag, trotts att jag tröttnade 1a dagen på backarna...

Så med facit i hand, det har varit en del bra med resan men nästa gång stannar jag definitift hemma. Enda chansen till att jag kanske kan fundera på att åka med igen är om jag får med mig någon kompis eller om man kanske har en go pojkvän att plocka med... (är ju ändå nästan 1 år till nästa säsong, så heelt kört på den punkten är det väl inte??...) Hade även kunnat tänka mig att åka hit någon mer gång om man är ett kompisgäng som drar upp för att ha lite kul... 16 bäddar finns det, så det hade kunnat bli rätt livat ;)

Tänker inte skriva så mycket mer nu utan slänger in ett gäng bilder från helgen. Mååånga är på prinsen min, men även några från backen och huset =)




The house



Utsikt mot Hundfjället från övervåningen




Hallen med badrum till vänster och större halldel till höger





Ett av de längst matbord jag sett :P Sett från köket mot soffan



Från soffan mot köket








Köket med världens minsta kylskåp med tanke på att 16 pers ska kunna bo i huset...

Ett av de 2 rummen med dubbelsäng. Rätt coolt med låg säng och träden på väggen



Badrummer på övervåningen




Allrum på bottenplan med 3-bäddsrum till vänster & förråd till höger




Allrummet med badrum till vänster och "mitt" rum till höger (3 bädd)


Utsikt från yttertrappan mot Hundfjället



Batu & utomhus spabad




Bevis på att jag faktiskt var i backen :)





Jag & syrran



Lite slappande i solen :)



Gó å glá, kexchoklá... Pappa, Elin & Johan säger de "magiska" orden för att få lite efterrätt :P




Det som var bra med Tandådalen var att det hände lite kul saker runt omkring basområdet, det var utställare, skateuppvisning, free-ridetävlingar, iPark-tävling (öppen rail-jam-tävling för alla som ville) mm. Sådant livar alltid upp :)




Sjuk afterski på Höjfjällshotellet, över 2000-pers var där och det slogs publikrekord. Rydell & Qvick spelade så det rök!!




och ingen rök utan eld... Det började faktiskt att brinna på riktigt i en högtalare i taket efter att de spelat saxofon med "tomtebloss-flammor" från saxofontratten... I någon minut var det en lite kaosartad stämning från dem som stod under högtalaren, men de fick snabbt släckt elden med öl, vatten, is och till sist en brandsläckare...



Folk överallt, vart man än tittade. Galet!! Hit ska man gå med kompisgänget ...inte familjen...


Combat i full kareta!! Livet leker!!




Puss på dej matte, älskar dej!



Det finns bara 1 av mej och det är jag, det finns bara 1 av dej och det är du, det finns bara 2 av oss, och det är vi!



Mmm, pinne!!




Vem har sagt att killar inte kan bära strass?? Här är en som bär det med stil!




Finaste!



Samma utsikt som vi har från huset om man tittar åt höger från övervåninge



Den "ljusa sidan", som jag faktiskt tror börjar mörkna lite?? (bakbenet)




Den "mörka sidan" (Combat har ett mörkt bakben och ett ljust)



Haha, Combat försöker knäcka extra som Surikat...


Tjaa! Vill du ha en puss tro??



Pinnjakt!



Tänk va kul man kan ha med en pinne...



Love, love, love!



Går det att motstå??!!



De snällaste och ärligaste ögonen man kan tänka sig...



Det vackraste som finns...

...som även är expert på att spela clown och skoja till det...
Han har charmat de flesta här uppe kan jag lova :)

Min underbara tokprins!



På väg hem :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Vad är det för sorts hund du har? Eller snarare, vilken ras är det på din hund? Han är jättesöt iaf.

Mvh Jessika

Sarah Carlsson sa...

Hej Jessika :) Han tackar för kompimangen ;)
Combat är en fransk vallhundsras som heter "Berger des pyreneés à poil long" Gå in på www.gossarna.se och läs under fliken "Berger" så får du mycket bra info om rasen där.
Ha de gott//
Sarah