söndag 20 juni 2010

20/6 - RIP Buddy, Nisse & Alar


En ytterligare mycket bra helg avslutas tyvärr med det sorgliga beskedet att lilla fina Buddy nu har somnat in för gott.


Fina, genomsnälla lilla Budda. Vi kommer alla sakna dig!




Buddy blev lite drygt 9 år, han kämpade under de sista åren med en del olika sjukdomar och bland annat hjärtproblem
<3

Bästa lagkompisar
Buddy, Milou & Benny, Rättvik -07


Många varma tankar går till Cecilia med familj som gett Buddy det bästa hem han någonsin kunnat få.


Under veckan som gick var det även två 2-benta som lämnade jordelivet som även de är mycket värda en extra tanke. Min morfars bror Nisse, som jag dock inte träffat på ganska många år nu, men har flera fina minnen från när jag var yngre. Styrketankar till mamma som nu måste återuppleva mormors och morfars bortgångar i och med all planering med begravning och allt som ska fixas runt omkring.

En agilityprofil och utvecklare av sporten har också han somnat in efter en tids sjukdom i cancer. Alar Meomuttel var en domare som fick en att tänka till ett par gånger extra med sina kluriga banor, och som på olika sätt fått sporten att utvecklas till vad den är idag. Kände inte Alar personligen alls, men har bland annat ett flertal gånger tävlat (och förbannat hans banor) då han varit domare. Lyckades dock att ta en pinne på en av hans banor med MilouGotland 2006, en tävling som jag har många roliga minnen från och om just Alar.

Sov gott alla tre, hoppas ni får det bra och smärtfritt nu "på andra sidan".




1 kommentar:

Anonym sa...

Han blev över 9 år men jag hade honom i 8 år och 11 månader (på dagen) <3