tisdag 24 augusti 2010

24/8 - BodyCombat-taajm!

Yeees, ikväll är det dax för BodyCombat!! Dör jag på kuppen så gör jag det iaf lycklig :P Det får helt enkelt vara slut på förkylningen nu! Är inte påverkad i orken längre men hostar slemfiskar titt som tätt...

Igår blev det ett ganska genomgående pass på gymmet med mig själv som bästa sällskap. Körde 25 min på gåband i högt tempo som uppvärmning, 3 olika ben/rumpmaskiner, 2 magmaskiner, rygglyft med tyngd, armhävningar, snea sit-ups och "saxen" (ligga på rygg och saxa med benen om varandra på "lämpligt" avstång från golvet), avslutade med lite avslappnande solning. Idag känner jag märkbart av rygglyften och armar & rumpa börjar komma smygande. Älskar träningsvärk!

Lunchpromenaden idag avnjöts(?) i det (h)underbara vädret med Elin. Jag bemästrade min rädsla och gick för 2a gången sedan misshandeln i maj, runt Tippen. I början hade jag tokkoll åt alla håll, men kunde i slutet släppa det och faktiskt stå lugnt och prata en längre stund :) Kommer dock aldrig traska runt där varje lunch som förrut, utan bara i sällskap och gärna inte under de mest "välbesökta" tiderna. Tack för sällaskap och bubblande Elin :)

Nuuu ska vi slänga oss iväg och möta upp Hanna & Janis för eftermiddagspromenad innan träningen :)

Inga kommentarer: