fredag 27 augusti 2010

26/8 - Aggro!

Just nu finns det många saker i och runt mitt liv som gör mig riktigt aggro!

Tror ni vi kom in på föreläsningen med Fredrik Steen?? Nepp, låååååångt ifrån! I annonsen/reklamen stod det att platserna var begränsade och att man inte kunde förboka, dock inte hur många eller få platser. Jag hade stressat som en blå från jobbet och marathongått runt Tippen (yes, en 3e gång nu) med Hanna och Janis för att rasta av Combat, slängt hem honom och flängt iväg direkt igen, och Linn kom direkt från skolan. Vi kommer till Mölndals museum 17:50 och möts av en hop med människor, samt en liten grå mus som piper fram "Ska ni på föreläsningen så är det fullt". Vi var säkert 20-25 personer som inte kom med, vi hade väl behövt vara där 1 timma innan för att få plats. Hur rimligt är det?! Lokalen hade plats för endast 80 personer. VARFÖR skriver man inte ut det från början????!! Så hysteriskt liten lokal tror man knappast det är och hade man vetat hade man fått inse att det inte vart nån idé att åka om man inte kommit iväg 1 timma tidigare från jobbet. De fick många sura miner och arga klagomål från många av oss som inte kom med... Nästa vecka skulle Ola Skinnarmo komma, snacka om att de kommer få det hett om öronen om de kommer ha samma system då.

Åkte till FrölundaTorg istället och tröstshoppade lite träningskläder som sedan premiäranvändes på gymmet. Hade färdigpackad väska med mig, men det är ju alltid roligare med nytt :P Körde 20 min på crosstrainer, mage, lår/rumpa & armar. Fick ut lite aggressioner i alla fall och avslutade med lite välbehövlig avslappning i solariet.

Idag ska jag ta en tjur vid hornen och se om man kan få bort de irritationsmoment som finns runt där, och nästa vecka hoppas jag för guds skull att en lååång och inveckald historia får sitt absoluta slut! En sak har jag lärt mig i alla fall förhoppningsvis är att bli betydligt tuffare och sluta tycka synd om folk. Är man för snäll blir man otroligt lätt utnyttjad, tyvärr.

Ser fram emot kvällen, bowling och kuligheter med "Martingänget" som det kort och gott får heta :) Vi diskuterar ofta hur alla i det gänget egentligen känner varandra, och de flesta hänger ihop med Martin på något sätt, vår obotliga nätverkare :p Förra helgen fyllde han 30 stora år, så detta är en del av presenten från oss :) När han fyllde blev det ett presentkort på MQ, sånna kan man aldrig få för många av :D

Nu ska hunden promeneras och aktiveras, och självklart började det regna bara för det... Grrr!



 

Inga kommentarer: