måndag 30 augusti 2010

29-30 aug - Båstad såklart!

Hamnade visst i Båstad igår, lite lagomt spontant sådär efter att snälla Elin ställde upp som hundvakt och till och med hämtade honom här hemma. Kan hända att man dyker ner lite då och då framöver för att snylta sig in lite i studentlivet och allt som hör därtill, fast utan att behöva plugga då. En mkt bra kombo tycker jag. Du kommer få det så grymt bra där nere Söt-Ida, och är så glad för din skull!

På det knappa dygnet där nere hann jag träffa många nya och underbara männiksor från Idas klass/skola, faktiskt nästan lite avundsjuk på Ida som ska bo där nere i 2 år. Har ju aldrig levt det där livet själv eftersom jag bodde hemma när jag pluggade KY. Tror jag hade trivts väldigt bra med en del av den typen av liv, men samtidigt vantrivts med en hel del med, så det kanske räcker att som sagt snylta på Ida när jag känner att det passar ;p

Förfesten var redan igång hemma hos Ida och hennes 2 helt underbara sambosar när vi kom ner (åkte med Ida från GBG), hade gymmat (alltså duschat osv) innan på förmiddagen och klippt mig efter det, så det var bara att kladda på lite smink och byta till andra kläder och sedan joina festandet helt enkelt. 
Vid 00-tiden hade vi tagit oss by foot till Peppes där det redan var fullknökat med folk som liksom oss, ville vara med på säsongsavslutningen och bartöming. Jag var totalt lyrisk över att de körde live-saxofon till housemusiken som pumpa ur högtalarna, det är verkligen så sjukt mäktigt! Senast jag var med om det var på Peacock för drygt 1½ år sedan, och den kvällen kommer jag minnas för livet, liksom denna nu. Mmmmmm örongodis!!!! 

Dansgolvet var totlalt överbefolkat så det var näst intill omöjligt att göra någonting mer än att bara stå still och låta folkmassan bestämma hur och vart man rörde sig. Helt plötsligt, mitt i ingenstanns tycker jag att jag ser en igenkänning. Tänker ja, nääe, jooo, neaää, jopp! Där står Pidde, en gammal IF-kollega till mig och Ida. Otippat och jättekul =) Tyvärr stängde de vid 02, så det blev en kort visit. Kvällen var ju dock inte slut för det... Efterfest var ett givet faktum, och liksom förfesten utspelade sig denna hemma hos Söt-Ida, Lill-Linus & Snark-Patrik :)  När vi la oss?? Runt 06-tiden tror jag :) Lilleman underhöll mig i säker 1 timma innan vi somnade. Tror inte jag sa så många ord själv under den tiden, utan låg mest och tokgarvade åt Linus sköna stockolmaska-monolog. Störtskön pojke (hela 19 år) verkligen :p Har blivit lovad en dejt med plankstek minsann, och en guidning i GBG. Ser verkligen fram emot det! ;)  ...tänk er en 19-årig urstockholmare, numera boendes i Båstad som guidar en 26-årig livstids-gbgare, i sin egna stad. Kan ju inte bli annat än succé!

Vaknade vid 13-tiden (!) idag, men fick faktiskt inte panik eller blev rastlös, utan tog dagen som den kom. Det blev pizza med många av festarna från kvällen/natten innan, och vem om inte Pidde kliver in på pizzerian när vi sitter där?  Min plan var att ta tåget hem själv vid 16:30, men istället blev hastigt och lustigt ändrat till skön bil och sällskap :) Perfekt avslutning på en faktiskt ganska så perfekt helg :)

Åkte hem och hämtade Combat hos Elin och fortsatte sedan på den spontana linjen och bokade promenad med Emma P & Theo som äääääntligen kommit hem från Skåneland!! :) För 4e gången efter överfallet gick jag nu på Tippen. Betydligt mer avslappnad idag än gångerna innan. Stelnade dock till när jag såg en Labrador-stor svart hund några hundra meter bort islutet av rundan. Falskt alarm då det visade sig vara en pudel =) 

Resten av kvällen har spenderats i soffan och imorgon väntar inspelning hela dagen. 1a dagen på "Block 3", vilket innebär ny regissör, nyinspelningsledare (FAD) och ny fotograf. Spännande :)



Heading to Peppes

U will never know...
Armar uppåt sträck
Folkhav, med en del av sötnöt-Linus i förgrund :)
ÖRONGODIS!!!
Tänkte köpa hatt :P
After parteeey ??



 

Inga kommentarer: