fredag 19 augusti 2011

18/8 - Kalmar - Växjö - Linné

Då har man varit en sväng tvärs över landet då, fytusan vilken trååååkväg det är över till Kalmar!! Lämnade GBG igår vid 18 efter att ha tagit en sväng om stan och Kulturkalaset, där Andrea sjön med Törs Vi Landa Kungstorget 16-17. Himlans bra och tårar i ögonvrån som vanligt =)

Kom fram till Kalmar efter en väldigt regnig färd vid 22:30 så det var bara in på hotellet, duscha, glo lite TV och sedan sova som gällde. Bodde precis vid någon form av "centrumtorg" med restauranger och någon form av nattklubb där det var mycket människor ute för att vara onsdag - öppnade fönstret och somnade till sorlet utanför, när många andra nog stängt och ist tagit på sig öronpropparna som låg på duttduksbordet :p

Trodde jag skulle vara hemma sent nu ikväll och hade därför sagt nej till restauranghäng som Hanna skickade ut förfrågan om för några dagar sedan, men upptäckte till min lycka att jag skulle vara hemma i Götet mkt tidigare än beräknat och visst kunde hänga med =) Och då hade jag ändå hunnit med en timma på Kosta Outlet emellan mötena i Kalmar & Växjö (en Sebago-kollegetröja fick hänga med hem) =)
Svängde bara hem för att lämna bilen och slänga på mig lite andra kläder och tog bussen till Linné 20 min senare där Hanna, Elin, Nattan & Jane hade anlänt till restaurangen en liten stund tidigare.
Alla 5 tog pasta Frutti de mare och vi hade en himla mysig kväll, med både snack från "förr i tiden" och nutid. Tack för toppenkväll tjejor!



Rääääägn

Frimurarhotellet i Kalmar...
Hit men inte längre

Frutti de mare är aldrig fel - dock kladdigt!

Din dräkt finns där??!



**CREA DIEM** /Sarah

Inga kommentarer: