fredag 30 september 2011

30/9 - Nu är det slut...

Sista dagen på Fitnessfighten nu, skum och tom känsla...
12:00 ska jag befinna mig på gymmet för en dejt med min PT - kropps-scanning och styrketest väntar! Spännande, spännande :p
Igår kväll landade jag på gymmet 21:10 och körde på hårt fram till 23 - underbart skönt! Hann med 4 omgångar på crosstrainern, dvs 40 minuter totalt, med en förbränning mellan 164-180 kcal per omgång, samt körde hård och intensiv styrka emellan varje crosstrainer - vågade t ex öka vikterna i benböjen i Smithmaskinen till 25 kg på varje sida (där jag innan kört 20 kg), dvs en total vikt på ca 60 kg med stången (vet fortf inte vad stången väger), armhävningar gjorde jag på tå 2x 20 st till skillnad från 2x 15 som jag gjort innan under FF... Idag på styrketestet så har jag som mål att klara 25 st (sist jag gjorde testet i februari klarade jag 10 st)
HÄR kan ni se hur det såg ut sist vid scanningen och styrketestet
Kort å gott så rann svetten bokstavligt talat igår, näst intill lika mkt som i bastun i Lysekil :p





Efter PT-tiden tänkte jag köra FF-passet, därefter blir det jobbande hemifrån och sedan en vända in till stan med Combat för att kombinera aktivering, promenad och fixande av lite grejs.
Ikväll är det hej-då-fest och trolig utgång för Sofie som flyttar tillbaka hem till Skåne - inget att fira att hon flyttar såklart men däremot att hon följer sitt hjärta och tar en chans som kanske bara kommer nu. Hellre ångra något man vågat testa och gjort, än inte gjort... Kommer sakna dig vännen, men jag tycker absolut du gör rätt val. Heja dig!

Imorgon går bilen upp mot Resö med ett stopp på "Slottet" (typ Hamburgö) på vägen för att hämta upp P efter lite hummerfiskande =) På kvällen på Resö väntar hummermiddag, bubbel och annat gott med hela familjen =) Vädret ska vara fint så vi hoppas på någon tur på havet med pappas nyförvärv "Korvkiosken" (som de nog borde satsa just på korvkiosk med ist för hummerfiske med tanke på den blygsamma fångst de hittills fått med den) och härliga promenader. På söndag åker vi efter lunch för ett till förbistopp på "Slottet" för att ev. dra lite mer hummertinor (P har lyckats betydligt bättre på hummerfronten än så länge än pappa, haha) på eftermiddagen innan vi fortsätter hem till GBG igen - känner jag P rätt så kommer vi nog hamna på gymmet ganska så direkt efter att vi kommer hem =) 

Life´s GOOOOOOD gott folk =) Ha en awesome helg, lite speciellt mycket alla ni andra grymma FITNESSFIGHTARE!!


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: