söndag 4 september 2011

4/9 - Fitnessfight dag 4 av 30


MAT
1500-1800 kalorier/dag

Frukost
Lättyoghurt
Müsli Paulún, blåbär & vanilj
1 ägg

Mellanmål 1
Makrillfilé i tomatsås
Qinoua 1 matsked

Lunch
Kycklingfilé
Qinoua
Paprika
Majs

Mellanmål 2
Kesella lätt
Banan mosad

Middag
Laxfilé
Bulgur
Gurka
Tomat
Paprika
Krispsallad
Babyspenat

Kvällsmat
XXX



TRÄNING

Fitnessfightprogrammet - FUSTRA
Alla styrkeövningar görs 2 ggr och med 15 repetitioner om inte annat anges

Kondition:
Crosstrainer: 10 min

Styrka omg 1
Statisk crunch (Finsk solstol): 2x1 min
Smal benböj: ca 35-40 kg i Smithmaskin
Pull over: 4 kg
Kondition 
Crosstrainer: 10 min

Styrka omg 2
Bred knäböj: 10 kg fri vikt
Lateral raise: 3kg
Reversed crunch: 15x2
Liggande benlyft: 15x2 (lagt till själv)
Styrka omg 3
Bred knäböj: 10 kg fri vikt
Crunch: 25x2
Triceps-press: missade denna :p

HUND
Promenad 1: Gissningsvis ca 4 km, ca 40 min. Gick med Ida fram och tillbaka en bit på 8an i Skatås i strålande sol, 27 grader och superkvav luft. Svettigt! Bra tempo!

Promenad 2:
4,6 km, 55 min. Gick från mig till Eklanda och runt vid Pedagogen med Chrille & Annika. Kvavt! Dåligt tempo.

Promenad 3:
Knappa 1 km. Kvällsrundan på 15 min runt Fässbergshemmet – lunkrundan =)

DAGS-SAMMANFATTNING:
Kändes som en bra matdag, hinner dock inte få in mat 6 ggr utan att behöva äta typ 01 på natten… Får i mig tillräckligt antal kalorier ändå genom att t ex äta ett helt ägg och ta lite mer av något annat i någon annat mål, eller lägga till några nötter någon gång under dagen.
Träningen körde jag mellan 20-21 ikväll, gillar verkligen att träna sent och komma hem och vara helt klar för kvällen =)




**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: