tisdag 6 september 2011

6/9 - Fitnessfight, dag 6 av 30



Bye bye äärkältung!!
MAT
1500-1800 kalorier/dag

Frukost
Lättyoghurt
Müsli Paulún, blåbär & vanilj
1 ägg

Mellanmål 1
Makrillfilé i tomatsås 
Banan

Lunch
Laxfilé
Fullkornspasta
Kesella 2 msk

Paprika
Gurka
Krispsallad


Middag
Kycklingfilé
Bulgur
Kesella 2 msk

Gurka
Tomat
Paprika
Babyspenat

Mellanmål 2
Kesella lätt
Banan mosad Knäckebröd m 2 skivor kycklingpålägg
Thé m lite socker

Kvällsmat

XXX







TRÄNING

Fitnessfightprogrammet - FUSTRA
Alla styrkeövningar görs 2 ggr och med 15 repetitioner om inte annat anges

Kondition:
Crosstrainer: 10 min, nivå 22, 1 km, 144 kcal

Styrka omg 1
Statisk crunch (Finsk solstol): 2x2 min
Smal benböj: ca 30kg x15, ca35kg x14
Pull over: 5 kg x 2

Kondition 
Crosstrainer: 10 min, nivå 27, 0,95 km, 155 kcal

Styrka omg 2
Enbenshöftlyft, växelvis: 30st x 2
Lateral raise: 4kg x15, 4kg x 14
Reversed crunch: 15st x 2

Styrka omg 3
Bred knäböj: 15 kg fri vikt x 2
Crunch: 15st x 2 långsamma, 15st x 2 snabba på toppen
Axelpress (i maskin): 13,5 kg x 15, 18,5 kg x 14  :p

HUND
Promenad 1: Morronrundan, ca 0,8 km

Promenad 2:
 5 km, 55 min, jämnt lugnt tempo


DAGS-SAMMANFATTNING:
Maten har gått himla bra idag tycker jag, blev dock som vanligt 5 mål ist för 6 men ser till att få i mig MINST alla kalorier iaf. Har fått dille på Kesella med mosad banan – addicted for life! Funderar lite på om man kan frysa in Kesella och på så sätt få till en glass?? =) Man kanske borde prova och se =)

Träningen gick väldigt bra idag trots att jag har en grötig hals och orken inte är på topp. Körde lugnare på konditionen och gick långpromenaden i lugnt tempo, men kunde köra på styrkan som vanligt och även öka några vikter =) Förkylningen känns bäst just när jag tränar/rör på mig och sämre så fort jag blir still som t ex på kontoret eller i soffan nu i skrivande stund.
Är taggad för vecka 2 som alldeles snart sätter igång =) …förkylningshelskottat får GÄRNA dunsta typ NU dock! =)



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: