onsdag 7 september 2011

7/9 - Fitnessfight, dag 7 av 30

MAT


1500-1800 kalorier/dag

Frukost
Lättyoghurt
Müsli Paulún, blåbär & vanilj

Mellanmål 1
XXX


Lunch
Kyckling- & räksallad med bulgur & ägg på Adams caféLitet vitt bröd
Honungsmelon 1 liten skiva
Vattenmelon 2 små bitar


Mellanmål 2
Keso
Äpple



Middag
Tonfisk
Majs
Mixsallad
Tunnbröd

Kvällsmat

Kesella
Banan
Knäckebröd m 2 skivor skinka
Thé


Älsklingslunch =)



TRÄNING

Fitnessfightprogrammet- FUSTRA
Alla styrkeövningargörs 2 ggr och med 15 repetitioner om inte annat anges


Kondition:Crosstrainer: 10min, nivå 26, 0,92 km, 142 kcal

Styrka omg 1Statisk crunch (Finsk solstol): 2x1min
Smal benböj: ca 40kg
Pull over: 5 kg

Kondition
Crosstrainer: 10min, nivå 27, 1.02 km, 164 kcal

Styrka omg 2
Enbenshöftlyft: 15 st varje ben
Axelpress: 18kg
Rak crunch: 15 st
Styrka omg 3
Bred knäböj: 17,5 kg fri vikt
Crunch: 15 stlångsamma, 20 st snabba på toppen
Triceps-press (liggande): 3 kg

HUND
Promenad 1: Morronrundan, ca 0,8 km

Promenad 2:
5,1 km, 1 timma, lugnttempo med Tina & Theo =)

DAGS-SAMMANFATTNING:
Jag som varit så nöjd över att ha kommit upp ur sängen innan 07:30 nu i 2 dagar utan att må förjävligt ochhoppades på att FF ”orsakat” detta, och att det skulle fortsätta så – tji fick jag som panikvaknade 08:10. Lyckats vakna av alarmet vid 7 iaf, sträckt mig efter mobilen, stängt av larmet och lagt mobilen under kudden… Suck, blir så trött på mig själv :p Ööööönskar så att jag varit lite mera morgonpigg, eller iaf inte helt morgondöd.
I o m försovningen blev frukosten förskjuten och lite bantad, blev en plastburk i farten med yoghurt och müsli på hundrundan, därefter var det bara 3 timmar kvar till lunch så mellanmål 1 försvann, men förutom det har det funkat fint =) ...Försökte dock äta Keso med äpple till mellanmål 2, ville verkligen ge det en sista ärlig chans - men som ni kanske sett på inlägget innan detta så gick det inte så bra. Mina och Kesons vägar har nu skiljts för all framtid och det blir nog bäst så =)

Träningen gjordes tillsammans med Tino, en kompis som inte är med i FF. Blev kanske inte världens mest effektiva pass, men helt OK. Förkylningen är nästintill borta idag så när på lite lätt nästäppa typ. Körde inte på för fullt med konditionen idag heller för att vara på den säkra sidan, men imorgon ska det nog gå att köra på hoppas jag.
Testade att köra med 5 kg hantlar på Tricepspressen – klarade 4 st eller nåt sånt, sedan var det bom stopp och kramp :p Visst ska man inte vara rädd för att träna tungt, och våga öka vikterna hyfsat fort, men det här var lite
väl att ta i :p Målet på just den kanske får vara att klara 5 kg i slutet av FF-perioden? 

EN VECKA GJORD NU, och det går över förväntan bra och smärtfritt =)


**CREA DIEM**//Sarah

3 kommentarer:

Linda sa...

Du den där tallriken mat såg inte dum ut!

GBG-Styrka sa...

Hej! Hittade precis din blogg tack vare funbeat :)

Har idag startat min egna blogg.

http://gbg-stryka.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej!!!
Vi är tyvärr upptagna kvällen det är brännboll :(

Skulle gärna velat gå vidare på GHU men eftersom det är rätt så långt kör jag i Stenungsund nu i höst.

Tyvärr har jag inte facebook (trettonårs gräns tyvärr). Ska tipsa mamma som har fb att hon kan kolla det :)