tisdag 1 oktober 2013

1/10 - Idioti-intervaller

Imorgon var planen att jag skulle åka med Fong och köra ett crossfitpass på Crossfit Göta där han har börjat, så tänkte att träningen idag skulle få bli rätt lugn (inte muskeltung) och planerade in en löpar-runda för att i alla fall försöka hålla löpningen vid liv så gott det går, och fokusera på konditionen istället för muskler. Sagt och gjort, men tyvärr blev crossfitpasset imorgon uppskjutet till nästa onsdag istället fick jag reda på nu sent ikväll.

Löp-passet idag avskydde jag verkligen när jag väl höll på, men kände mig så förjävla nöjd med när jag väl var klar =) Ett HETT tips är dock att inte komma på att ge sig ut på oupplysta grus-stigar när solen håller på att gå ner, det blir väldigt, väldigt svart på vissa ställen där skogen tät och månen lyser med sin frånvaro kan jag meddela ;) ...tur att jag kan Sisjön-Oxsjön-rundan som min egna ficka i alla fall!



Nåja, upplägget blev som följer; 
1 km pw, 1 km löpning, 1 km pw, 1 km löpning, 1 km pw, 2 km löpning, 0,8 km pw - totalt 7,8 km intervaller med andra ord, och jäklar i min lilla låda vad jag tog i!



Väl hemma igen premiäranvände jag min nya träningsmatta och körde omgång 2 av 4a på Idas Challange. Combat var också med såklart ;)


Nöjd tjej tackar för mig!

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: