torsdag 29 maj 2008

Agility + förkylning = mkt bra??

Nu har jag tagit hand om min förkylning i nästan 4 timmar ...NOT!
Hade lovat Cillen att hjälpa till på avslutningen för hennes agilitykurs ikväll eftersom My skulle bli sen. Skulle bli hämtad vid 19-tiden, men fick mess av Hanna på MSN (underbara uppfinning) om jag ville träna ikväll... Så de blev en snabbis på Avenyn som jag skrev innan att jag skulle, hann se några sena studenter som tuta å tjoade, köpte nässpray på Apoteket och en mjukglass på Kungsportsplatsen och åkte sen hem.
Va bara att slänga in sakerna i lägenheten, byta om, packa lite grejer å slänga ihop en macka och sedan iväg igen. Blev hämtad 18:00 av Hanna.

Väl uppe på klubben tog vi en kort skogstur, och byggde sen upp en bana. Janis hade helt glömt vad slalom va idag så Hanna höll på å bli tokig =) Men damen kan allt när hon vill! (se filmen nedan)
Combat ångade på som vanligt och tog den rätt så svåra ingången till slalom *stolt matte*. Men vi har ju inte fått till det där med svängarna än så han flyter ut som ett nykläckt ägg i en stegpanna :D Får bli lite mer focus på just "svängträning" framöver nu när slalomen börjar gå hyffsat. Som sista hinder stod däcket och det har vi inte tränat alls innan nästan så det var inte så konstigt att han inte tog det. Men efter några gångers träning så tog han det faktiskt utan problem mitt i en bana lite senare på kvällen. Han e grym på å lära sej nytt!! (har lite ågren över balansen och gungan bara, jag hinner ju inte meeeed. Får bli stenhård träning på kontaktfälten framöver!!) Är riktigt nöjd med kvällens träning iaf!! Tog en skogstur till för att gå av hundarna och hann tillbaka precis när Cillens kurs började. Mådde pissdåligt efter allt springande på planen och gående i skogen, så jag höll en vääldigt låg profil. Stackars Cillens kursdeltagare måste tyckt att jag var sååå tråkig! Menmen, fick i mej 2 Alvedon å en Fanta och mådde lite bättre efter det i alla fall. Fick agera domare på "tävlingen" som de hade, en hoppbana med lite kluriga byten. De var riktigt duktiga allihopa. Försökte mej på denna bana med Combat med, men det var mycket raksträckor och sedan tvära svängar så det gick sådär :P Han hann få upp en saaatans fart innan det var dax för sväng =) Men fick till det hyffsat iaf till slut efter lite omtagningar.
Kom hem vid 22-tiden nu och har alltså vart uppe på klubben i 4 timmar... mycket bra för min förkylning kan jag tänka... Ligger väl säkert med feber imån, skulle ju inte förvåna mej. Men det har jag INTE tid med! Har BNI-möte där jag är ensam besöksvärd av 3, sedan möte med DavidMerea angående GHU´s nya hemsida (den kommer bli så grymt bra) och sedan bär det av mot Lerum där ena kusinen (Simon) tar studenten. Har även tänkt hinna med att ta en AW på Hard Rock på kvällen eftersom Andrea sjunger där då mellan 18-20.... Jag ska alltså hinna till Lerum och gå på kalas och tillbaka till stan på ca 3 timmar... Det SKA gå!! Hmm, har inte riktigt koll på hur jag ska lösa allt imån med hund å transporter hit och dit, men de brukar ordna sej allt eftersom. Räknar inte med att komma tillbaka hem för ens sent på kvällen... Kanske till och med blir utgång, who knows? Cillen hade lite olika grejer på G nämligen :P

Ses vi på Hard Rock imån då ?

G´natt!!

Combat tar slalomen men flyyyyter ut i svängen =)

Janis tar slalomen!! *weeiii* ;)

Inga kommentarer: