söndag 18 maj 2008

Fint folk kommer sent??

Har egentligen inte jättemycket att säga om gårdagen eller kvällen rättare sagt... men återkommer till kvällen lite längre ner i inlägget...

Hittade inte cykelnyckeln men tog cyklen ändå till stan, litade på turen att ingen skulle ta den när den stod olåst utanför Sportlife medans jag solade, tog solningen på vägen in till stan istället för på hemvägen som var planerat. Ställde in den innanför ett avspärrningsstaket, som om det skulle hjälpa :P Men den stod kvar iaf när jag kom ut *phu* Å de va såå skönt å sola! Inte för att de syns något, men har iaf börjat grunda nu, får bli solning regelbundet nu fram till semestern så de händer något. Tog bara ca 10 min att cykla till Almedal, jäkligt gött!! Kommer kunna åka å träna typ när som helst nu fram över när jag vet att det går så fort att ta sej dit =) Ska "bara" köpa de där förbannade kortet först.... Men de kommer inom kort, får ju det betalt nu =)

Fortsatte in till stan sedan å hittade Flügger-butiken vid Heden, ATTANS den hade stängt redan 14:00 och jag var där 15:20 *grrr* Så blidde inga tapeter ;( Jag som äntligen tagit mej i kragen å skulle va duktig å kolla!! Jaja, när jag ändå var i stan cykla jag vidare till Avenyn där GBG-varvet höll på för fullt. Jävlar va folk de va!! Lagomt lätt att kryssa fram mellan alla människor med en stor cykel... Drog vidare ner till Nordstan å köpte ett billigt cykellås på Claes Olsson som får funka tills jag hitta nycklen till mitt riktiga. Blev en pump med, kan ju va bra å ha =)


Börja klia lite i fingrarna efter att köpa nåt att ha på sej till kvällen... va hur länge sen som helst som jag köpte kläder!! Hittade en söt topp på Esprit faktiskt, tycker de har rätt tråkiga kläder ofta annars... men denna gilla jag skarpt =) Härligt sommrig å skön =)
Sommar på G ?

Va hemma vid 17:40 någonting. Va riktigt skönt att cykla, MEN, jävlar va ont man får i baken!! Måste hitta nån bättre sadel! Kommer nog bli cyklen till stan betydligt fler gånger, tog ca 20-25 minuter, alltså nästan samma som med buss.


Nu till kvällen: (finns risk att det blir rätt mycke ändå när jag väl börjar skriva om de... Har ju en tendens att ha svårt att sluta när jag väl börjat :P )


Väl hemma va de dax att börja städa iordning och fixa mej själv, de första skulle komma redan vid 19 hade de sagt. Men ingen dök upp då... Va en snabb sväng ner i affären vid 10 i 8 och ingen hade fortfarande kommit när jag kom tillbaka... Jaja, de kommer väl snart tänkte jag i min städade å fina lägenhet... Men nono... 21:30 dök de upp... Hade hunnit bli rätt grinig då, men de gick snabbt över som tur va =) Fick söta syrenblommor som de plockat på vägen :P *tackar*

Some fun :P

Vid 22:30 dök nog de andra upp som hade väntat in en som sprungit GBG-varvet =) Grymt gjort Johan!! 1,38 gick han i mål på!!

Vi blev bara 11 st av typ 20-25 pers som de va från början, så som de brukar vara alltså... Va nog sista gången på länge som jag hade fest iaf, känns lite menlöst å dumt att de bara blir några som dyker upp till slut... Iaf när man sagt att de kommer komma massa folk... Då är det bättre att typ bara bjuda några stycken och ha förfest och veta att alla kommer, än att bjuda typ 30, varav 20 säger att de kan, och varav dem bara 10 verkligen kommer när det gäller... *grrr*

Sötaste paret =)

Blev rätt lyckat trotts allt, alla fick sittplats iaf =) Lite synd att det blev lite "uppdelat" hur man satt, blev 2 "gäng" nästan. Nästa gång (om de blir så) ska jag ha placering på folk :P Nu blev de en "sjuksköterskedel" och en "säljardel".

Drog in till stan vid 00:30 nånting. Hade skrivit upp oss på Hard Rock men hade blivit strul med listan, fick inte tag å Andrea heller efetrsom det var mitt i när hon uppträdde i baren... Gick till Dancing Dingo där "sjuksköterskorna" skulle in, men de va en satans kö, ringde ett sista samtal för att få tag på Andrea och hon svarade :P Kom till slut in på HRC iaf =) N hade skrivit upp oss på fel lista :P Hann se sista uppträdandet iaf på Andrea =) Hon e ju bara såå grym!! Tänk om man kunnat sjunga så! Du kommer gå långt tjejen!!!

Grymmaste tjejen! =)


Blev lite dans å sen va de dax att dra sej hemåt, iaf skulle alla andra det så de blev ju de för mej med. Har noll koll på hur bussar går hem till mej på natten, så jag chansade lite... Vilket slutade i att det tog ca 1.5 timma (!!) att ta sej hem tror jag :S Tänkte att jag skulle gå hem från Guldheden å prova en genväg... Men hamnade nere i Johanneberg å i massa konstiga områden som jag traska omkring i själv mitt i natten... Till slut fick jag erkänna för mejsjälv att jag inte skulle hitta (iaf inte om det inte skulle ta minst 1 timma till att komma hem) så de blev en Minitaxi den sista biten...



Har vart vaken i ca 3 timmar nu, men ligger fortfarande i sängen å bara försöker njuta av det, men det är svårt... förstår inte folk som kan ligga i sängen soffan hela dagen... *hhuuuuuaa* Nu ska jag upp å städa, planera dagens 2 hundkurser och rätta poängpromenaden från sist på agilitykursen. Blir nog cykeln upp till klubben sedan =) Har kurser mellan 15:45-19:00 som vanligt på söndagar.



*saknar min tokhund!!

Inga kommentarer: