måndag 14 januari 2013

14/1 - Boot camp-fystest done

Sådär, då vart fystestet avklarat och det var uppbyggt ungefär precis så som jag tänkt mig - man delades upp 2 och 2 och så körde vi 5 olika styrke- samt "halvkondis"-övningar, den ena körde 1 minut medan den andra räknade repetitioner och peppade, mellan varje övning hade man alltså drygt 1 minut vila. Vi körde stationsvis, med 2 par per station samtidigt.

Här kommer övningarna i den ordning jag och min "partner" körde dem:

1min:
*Benböj (stående ner till 90 grader, upp igen) : 40 st
*Armhävningar på tå: 33 st
*Hopprep: 166st
*Burpees: 12 st
*Plankan: 3,30 min

Sjukt nöjd, speciellt efter träningsvärken från igår och att inte ha tränat alls på en månad innan det. Slog personbästa i plankan och armhävningarna är verkligen inte fy skam heller :) Att vila sig i form är bästa uppladdningen ;)

Vilka personer var det som hade hakat på "Boot campen" förutom mig då? Hmm, tja, "vardags Svensson" kan man nog kalla det. Rätt blandade åldrar, troligen inga flitiga gymbesökare direkt men inga supersoffpotatisar heller. Alla kändes väldigt positiva och glada, peppade och peppande. Ska bli kul på torsdag då jag ska köra mitt första "riktiga" pass. Då är även Kei tillbaka från Hemsedal, så då är vi 2 fighters som ska köra tillsammans :D Ser fram emot att ha en "sparringpartner" att köra med! Jäklans va vi ska hetsa varandra ;)

Får se vad fystestet visar om 6 veckor, är inte helt övertygad om att det kommer vara så mkt bättre faktiskt... (inte för att jag inte tror att träningen kommer ge något, för det tror jag verkligen den kommer göra, utan för att jag fick såpass bra resultat redan nu och rent teknikmässigt har svårt att göra t ex snabbare benböj eller hoppa fortare) Men nåt mål måste jag ju sätta ändå :)

Satsar på:
Benböj (stående ner till 90 grader, upp igen) : 46 st
*Armhävningar på tå: 40 st
*Hopprep: 178st
*Burpees: 16 st
*Plankan: 4,15 min

Will I make it??!



3 kommentarer:

Sandra sa...

Du är grym Sarah!
Klart du fixar det!

Nina & Estelle sa...

Jävlar vad stark du är!

Sandra sa...

Aww :) Ja, han är fin. Men Salsis är ju lite speciell hon <3 Vem föredrar du att vi promenerar med på Söndag? Salsa eller Jazzen? :) Vi ser också fram emot söndagen!