tisdag 9 september 2008

Bortom dimmhöljet

Ja, har känst som man haft en dimma i skallen i stort sett hela dagen efter helgens intensiva dagar. Det har ändå gått rätt OK att jobba, hade glömt av en affärslunch men som tur var blevjag påmind då hon jag skulle träffa ringde 30 min innan hon skulle komma. Phu! Vi kom fram till massor av kul saker och möjligheter till samarbete framöver.

Hann hem och slänga av mej jobbkläderna och dra på träningskläder och packa ner regnkläder för säkerhets skull. Vädret har vart helmysko idag med sol, värme, regn, åska, sol mm.
Åkte med Hanna upp till klubben för att träna och gå promenad. Emma N, Nettan & Rosa var också med. Jag, Hanna & Rosa har hundar som behöver tröttas ut innan träning så vi tog "blaskrundan" som tar ca 40 min medans Emma & Nettan tog "Ullarundan" som tvärt emot oss behöver ha krafter kvar i hundarna efter promenad. Det är mycket man måste tänka på med träning och tävling förutom själva hinder och handlingsträningen, även hur hundarna behöver värmas upp eller tröttas ut eller peppas är väldigt viktiga att tänka på så att det blir bästa tänkbara för ens egna hund.

Vi körde en hoppkombination som ni ser nedan. Den var riktigt trixig, men med lite hjälp och tips från "publiken" så gick det riktigt bra till slut (är så låst i mitt sätt som hur jag hade gjort om jag kört med Milou), en del svängar blir dock för vida. Bara att träna på!! Blindbyten är något som jag/vi använder oss av mycket nu just för att "mnska ner svängarna". Hundarna fungerar ofta riktigt bra på det! Tyckte att han var lite väl överpigg idag och flaxig dock, undra om det kan vara för att han vart hos mina föräldrar i helgen och inte blivit aktiverad på det sättet han ör van vid?

Väääldigt dålig bild, taget med mobilen på dataskärmen. Orkade inte lösa det på annat sätt just nu. Klicka upp bilden så ser du bättre. Säg till så kan jag maila skissen, finns 6 olika utmärkta sätt att ta denna på.

Medans vi tränade (mellan ca 19-20) så kom dimma smygande över fälten och skogen, var helt tjockt med älvor som dansade =) Blev nedvarviningspromenad på militärfältet i dimman och sedan satte vi oss inne en stund och tjötade och bara hade det slappt.

Nu har jag bara slappat sedan jag kom hem, dax att sova nu!

Inga kommentarer: