onsdag 10 september 2008

Livet med en Berger



Än en gång blir jag stoppad på trottoaren, fast idag av en mötande kvinna som undrar vad Combat är för ras. Hon hade mindre bråttom än mannen i bilen igår, så hann prata med henne lite och informera kort om rasen. Hon blev störkär i min lilla terrorist =) Vi stod och pratade i några minuter och jag rekommenderade henne att gå in på Ann-Sofie Sundmans toppengrymma hemsida där hon förklarar och skriver så himla bra om rasen, både positiva och de mer "negativa" sidorna som rasen har, i en bra balans. Vet inte hur många jag lämnat ut den sidan till =) Det var även där jag själv var inne innan jag helt bestämde mej för att investera (är man säljskadad eller i terminologin?) i en alldeles EGEN Berger-kille.



Livet med en Berger är en dans på rosor, men en dans med väldigt svåra steg ibland kan man väl säga för att komprimera det hela =) Jag har haft turen att få en väääldigt enkel och okomplicerad kille, ibland önskar jag att han skulle vara lite mer reserverad och mer "Bergeraktig" eftersom han ger falska "förhoppningar" till dem som träffar på honom och aldrig träffat någon annan mer rastypisk Berger. Nu vill jag absoluut inte skrämma upp någon med detta, jag verkligen älskar Bergern som ras och kommer nog ha svårt att inte ha en vid min sida resten av livet =) MEN man ska veta vad man ger sej in på innan man köper en själv, det är det jag vill få sagt helt enkelt.


Nu ska jag fortsätta jobba här, bra med bloggen om man behöver ta en liten paus från jobbet en stund =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Du borde gå in på min hemsida, under Zac -> Kuriosa. Där har jag samlat några citat jag fått av folk som sett Zac xD
Det är helt obegripligt vad folk STIRRAR när man har en berger! När jag går på stan så VÄNDER folk sig bokstavligt talat om och STIRRAR eller PEKAR på Zac. Nästan så att man skäms för hur folk beter sig.

Man kan knappt gå ut emellanåt för att folk kommer fram och ska fråga vad det är för ras, vad han heter, hur många raser det är I honom och så vidare. xD

Minns att när vi var och stadstränade när Zac var yngre, och jag lovar - vi var kanske på stan en halvtimme, men under den halvtimmen var minst tjugo personer framme och frågade vad det var för ras, "Så häftig!" eller "så söt han är!". xD

Det är en bidragande orsak till att jag kommer att ha det svårt att skaffa mig en annan ras än en berger nästa gång - man har ju blivit "bortskämd" med att ha en sådan pass annorlunda ras att folk tar sådan spontan kontakt med en :D

Sarah Carlsson sa...

Har redan vart inne där för länge sen ;)
Eller hur är det helt galet va folk kan kolla? =) Men roligt är det att få sån uppmärksamhet ja =) Eller rättare sagt hunden då. Har planer på att sätta på Combat en "min matte är singel"-scarves och gå Avenyn upp och ner några gånger, borde funka kalasbra som raggningsknep tror jag :P

Den bästa reaktionen man kan få efter man sagt rasnamnet är; "Ojdå, det var en väldig blandning av raser" ...suck tänker man då :P

Anonym sa...

Klart det går bra att du promotar min sida :) Inte speciellt aktiv för tillfället dock, men jag bättrar mig väl något dag! :)

Tycker det är viktigt att även peka på bergerns mindre trevliga sidor, förstärks de så blir det inte en rolig hund, och i fel händer är det lätt att det händer. Det finns mycket samlat i den lilla kroppen! Vilket passar mig alldeles utmärkt! :)

Anonym sa...

Ja visst är Ann-Sofies sida bra! Hoppas du hade trevligt i "mina krokar"( i Kolmården)...
Linda & Inez