söndag 29 november 2009

1 advent...

och 24 dagar kvar till julafton, 25 om man räknar med dagen idag då :)


Idag har jag verkligen sanerat här hemma, började med hallen där det låg kvar massor av betongdamm sedan jag hade 2 estländska killar/gubbar här som satte upp taklister i hallen i fredags (som pappa fixat). När allt var avtorkat och dammsuget så tog jag tag i Combats hundlåda och korgarna som jag har på hatthyllan. Jäklar va skit man har, och ändå kan jag inte göra mig av med de mesta av grejjerna. T ex som Combats olika valphalsband och koppel, andra halsband och koppel, leksaker mm. Men tyckte iofs att jag var ganska duktig, slängde faktiskt en hel del "skit", så som flera påsar hundkex som man vunnit på olika tävlingar, söndriga leksaker mm. Fick även ihop en påse med saker som jag tänkte lägga i klubbens prislåda för kommande tävlingar. En hel näst intill överfylld "Malm-byrålåda" är nu näst intill tom, och korgarna har sorterats och även de rensats :)


Vid 19-tiden var det dax för den årliga Adventsfikan hemma hos Hanna. Alltid lika mysigt, trots att jag inte dricker julmust eller glögg eller äter lussekatter med saffran :D Hur juligt det är på en skala? Jag klarar mig dock bra på pepparkakor, Coca Cola, skumtomtar och lussekatter utan saffran som min snälla moder oftast gör till mig :) Skaran av tjejer hade i år utökats av Emma P & Elin som vi ju haft äran att lära känna under året som gått :) Annars var det vi i "hundgänget", Hannas mormor & mamma, barndomstjejerna, fotbollstjejerna och lite annat smått och gott folk som Hanna "samlat på sig" under åren, alla tjejer såklart :) Även en drös hundar av olika slag, varav en liten Borderterrierkille som var "ny" som siktade in sig på Combat och visade sin avsky innan vi ens hann komma innanför dörren, den lilla herren fick sedan sitta i bur som tur var :) Luna, Zlatan, Combat & Janis gjorde sitt bästa för att få smaka lite av allt gott, men lyckades sådär. Combat var alldeles till sig av alla roliga människor så han sprang runt och släppte sina berömda fisar då och då och höll på att ta livet av oss alla ett flertal gånger...




Okej, jag veet, Combats öron måååste fixas inom kort :P Både Combat & Janis var annars fina i röda band som jag matchade med röda leggins :)




Finns det hjärterum...

Hannas mamma & Jane har utsikt över alla + fikabordet




Fina lusse-giraffer hade Hanna bakat ...oohh, sorry, lussehästar skulle det ju vara ;)



Zlatan charmar mormor



Festfixarn själv i mitten :)


Kanske skulle skaffa mig en aprikos pudel för att matcha min hårfärg bättre?? Combat ber dock Zlatan vänligt men bestämt att hålla sig från hans matte... ;)



Det är rätt jobbigt att vara en 7-månaders nakenhund på storkalas... Även människohjärnorna blev trötta efter flera timmars fikande och babblande, så Hannas huvudmassage-present var mycket uppskattad :)




Efter fikat tog jag och Combat oss en tur hem till Piff & Ella där det var tänkt att softa lite framför några Flash Forward avsnitt , men den lilla råttan var inte hemma trots att det var sagt så, så det var bara att åka hem igen. Huuur kan man leva utan mobil undrar jag?? Jag hade seriöst fått nervsammanbrott om jag inte haft min! Här hemma fortsatte städandet med att skura golven... hur kul som helst verkligen, eller inte alls, men rent och fint blir det garanterat!!



Min fiina hall, nu MED taklister ...tog bara 1,5 år att få upp dem :)

Nu är det nog dax att göra iordning mig för att slumra lite :)
Hoppas er 1a advent vart lika bra som min! Tack Hanna!!

Inga kommentarer: