fredag 27 november 2009

Ljusglimtar


Trots att dagen vart ganska deppigt så finns det ju självklart ljusglimtar, och vad har jag att klaga på egentligen? Det finns de som har det betydligt värre än mig!


En sak som fick mig att må extra bra idag var först ett kul meddelande via MSN från Paulina som frågade om det var OK att hon skrivit om mig i skolan. Självklart tyckte jag att det var det, och blev nyfiken på varför. Svaret blev att de skulle skriva om sin "idol" i spanskan, och då hade hennes "självklara" val varit om mig... Hur glad blir man inte då???


Måste bara lägga in vad det var hon skrev, tyckte det var lite kul och faktiskt, träffsäkert trots att hon faktiskt gissat sig till info och skrivit vad hon själv tycker.


"Min idol är min kompis Sarah. Hon jobbar som säljare i Göteborg. Hon är 25 år och bor i Mölndal. Sarah har blondt hår och blåa ögon, hon är 1.70 cm lång och väger 60 kilo.
Sarah har mycket energi och är en person som har mycket livsglädje. Hon är ordförande i Göteborgs Hundungdom. På hennes fritid så tävlar hon med sin hund.
Hon gillar att festa med sina kompisar. Sarah bor i en lägenhet ensam med hennes hund
"


Inte nog med detta, efter en stund kommer ett sms...


"Tanke sms, som du kan ta upp i dåliga tider. Sarah du är en stark, modig, glad och härlig tjej. Du vill alltid allas bästa och helt fantastisk mot mig, det är härligt att veta att det finns någon som man kan prata med om allt. Du är som en syster, en kopia av mig fast i framtiden. Du, Sarah, är en stark självgående tjej. Hejja Sarah!"



Taaack bästa Paulina, du har lyft min dag, mycket!


Har även fått lite extra sällskap här hemma idag av 2 Borderbrudar, nämligen Elins Stella & Freja. Någon som är nyfiken på hur det är att ha en hund I sig? Freja fixar den känslan utan problem ;) Den hunden verkligen ålar sig innanför skinnet på en så fort hon får chans. Stella har roat sig med att tömma Combats Nasse-kompis på fyllning (som Pitbull-Ella började med när hon var här för 2 veckor sedan) och gnaga ben, medans Combat försökt charma tjejerna på olika sätt, till mindre framgång...


6 kommentarer:

Paulina sa...

det är du värd, absolut.
så mycket stöd jag får från dig är det här det minsta jag kan göra.

tack,verkligen! :)

Anna sa...

Härligt att de käns bättere nu! Allt kommer att gå bra de kan jag lova.
Kram

Ann-Sofie sa...

Skönt med lite positivt mitt i allt grått! Kommer du till Stockholm?

Sarah Carlsson sa...

Yes de gör jag :) Utan hund dock.

Lydia sa...

Du ska veta att du är min förebild också! ;)
Hamnade här i din blogg tack vare Combat, och jag har fått enormt mycket tips till min träning genom era filmer och sånt ;)

Elin sa...

Haha, jag sa ju att hon biter sönder saker :-) Ja, vill man kramas så är Freja alltid sugen! :D