måndag 30 november 2009

Aktiv novemberlördag!

Blev väckt av sms från Emma N som efterfrågade promenadsällskap runt Oxsjön vid 10:30 i lördags morse. Upp flög vi och blev upphämtade 1 timma senare. Parkerade vid klubben men var tvugna att gå runt hela vägen via Sisjöns parkering eftersom saftbalandaren varnade om skjutövningar på Militärernas område. Inte bra att gena över där då :P Hundarna hade hur mycket spring i benen som helst och till och med tant Lisa bjöd på några sprintrace :) Om jag, Emma & Lisa gick ca 1 mil, så gick/sprang Egon & Combast minst 2... Herregud, finns det inget stopp på dem kan man undra?? Riktigt skumt väder hade vi under hela den drygt 2 timmar långa turen genom ett helt underbart höstlandskap, ena stunden sol, andra regn, sol igen, mulet, regn osv...





Vi gick och prata om att naturen runt Oxsjön moste nästan vara där Plupp-böckerna är hämtade ifrån, och mycket riktigt, helt plöttsligt satt han där framför oss helt obekymrat i ett träd... Dock var den blå kaluffsen täckt av grå-spräcklig lera...





Tittut, talkin to me?? :)





Finn 1 hund...





Pinnar är bland det bästa som finns :D




Just ja, där va hunden...




Inte lätt att få 2 tonåringar att sitta stilla, tant Lisa suckar djupt och skakar på huvudet efter ett försök med att få med alla 3 på en någorlunda OK bild...





Egon & Combat blir lurade av kloka Lisa...



Efter promenaden var vi ganska så möra (min vänstar höft bråkade extra mycket och kände mig som 80 bast) och väldigt hungriga, en tur till Gyllene Måsen blev det för att fylla magarna och oss med ny energi för träning... Gjorde dock ett mindra smart val och satte oss ute på altanen och åt, och frös ihjäl till på köpet. Efter det var vi inte så sugana på träning längre utan satte oss i Torkel, vred på högsta temperatur och rumpvärme, och begav oss hemåt igen :P
Kändes dock som jag lurat Combat på något som han såg fram emot, så hamnade på boule-planen och tränade i säkert 1 timma på mestadels freestylemoment och lite lydnad. Saaaatan i gatan var taggad han var!! Har kommit underfund med att det är näst intill omöjligt att träna freetstyle med leksak/kampdummie. Han går totalt i spinn, slarvar och stress-testar 1000 olika saker utan att lyssna på vad jag säger... Tåålamodskrävande kan jag lova!! Är annars nöjd med träningen. "Vänd" sitter bättre och bättre. Han har en tendens dock att bara vända 90 grader, vilket fokus ligger på att få bort nu. Han har även börjat förstå att backa mot mig, där behöver vi träna in att han ska sikta på mig och inte backa utan "mål" :P



En kul grej när han var uppe i ett av sina "jag-testar-1000-saker-och-hoppas-att-jag-snart-får-bita-i-kampdummien"-anfall, var att han faktiskt satt "fint" i säkert flera sekunder, något vi aldrig tränat eller testat att träna än. Tyvärr ville jag inte förstärka han stressbetende och noll koll på vad jag sagt, så jag lät bli att berömma det eftersom det inte var det jag ville ha fram. Men nu vet jag att det finns där någonstanns och inte borde vara så svårt att få fram igen när jag vill :) Satan vad den hunden är kreativ... Träningsnarkoman ut i klospetsarna...


Totalt var vi ute i 4 timmar i sträck och för en gångs skull hade jag en mycket tillfreds och nöjd hund när vi kom in :)


Andrea kom förbi efter ett tag och vi käkade lite och tjötade. Blev även att vi kollade på Lilla Melodifestivalen som vi zappade förbi när den startade. Riiiktigt duktiga tjejer och killar, och äääckligt charmiga!! Tyckte faktiskt nivån på låtarna var högre än i den vanliga Melodifestivalen...


Ni måste bara kolla in dessa 3...







Jag är kär, på riktigt... Hallå, väx upp en sisådär 20 år, NU!!!







Vinnaren, SVERIGE :) Charmar byxorna av alla tjejer, garanterat!









Cooolaste tjejen i stan! En sån unge ska jag ha en vacker da ;) Denna låt hade lätt kunnat vinns om det vart "riktiga" Melodifestivalen, känns lite Lena PH/Linda Bengtzing över den tycker jag :D

Hade planerat att bara sitta hemma och ta det lugnt med tanke på mitt något ostabila ekonomiska läge just nu, men Andrea fick som vanligt övertalat mig att hänga med ut å roligheter :P Alexander fyllde 25 år och hade lite fest hemma hos honom och Niklas, så det var egentligen inget jättesvårt val egentligen. Det är alltid lika trevligt hemma hos dem, och extreemt mysigt och inredningsinspirerande!! Jag och min andra hälft kliver in i lägenheten där det endast befinner sig killar, och straighta sådana till och med :P Både jag och Andrea hittar var sitt "offer" (vi fick lära oss av killarna att det var så de pratade om oss tjejer som de hade på span, så vi får väl inte vara sämre helt enkelt). Det visade sig dock att båda de 2 var 20 år... Skärpning Sarah!! Hehe... Jaja, de var himla trevliga att prata med och otroligt najs looking, uppklädda med skjorta, "finbyxor" och fluga... Låter troligen inte speciellt snyggt alls, men kan lova att det var det ;) Gillar killar med stil ;P Hade jag gissat på åldern på honom jag pratade med hade det blivit 23 ungefär, och han trodde jag var 22-23, så vi kan ju säga att vi möttes på mitten :D


Men, nädå, ingenting hände faktiskt, så ni kan vara lugna ;) Men som sagt, otroligt trevlig att snacka med. Mer sån klass på killarna tack ;) Jag beslutade att haka på Niklas & Andrea till Hard Rock för att se de uppträda i den nyrenoverade baren. Niklas syrra hängde också med så jag och hon höll varandra sällskap medans N & A rockade loss. Och jäklar vad bra det blev med det nya upplägget av baren!! Lite annat kul Torslandafolk kom också lite senare, och även "mannen utan taktkänsla", närmare bestämt mitt ex sedan 2,5 år tillbaka, med sin flickvän. Och som sagt, jag är såååå glad över att vi gick isär efter 5 år!! Inget ont om honom, vi tillbringade ändå 5 år tillsammans, men vi är fruktansvärt olika...

Det blev en mycket lyckad och helt gratis kväll. Men visst är det lite konstigt, jag älskar att bli bortskämd, bjuden och upp-passad, det ska jag inte sticka under stol med, men jag hatar att bli det när jag inte själv kan välja... Alltså välja att köpa själv om jag vill. Jag HATAR att vara i "behov" av andra och inte kunna bjuda tillbaka om jag känner för det. Hoppas snaart min jobbsituation löser sig!!

Inga kommentarer: