fredag 20 november 2009

Tillbaka på ruta 1 x 2

"Bästa Sara!

Vi sågs på ett nybesök i mars månad p g a dina långvariga besvär ifrån leder och rygg, Samtliga prover har sett bra ut liksom utförda röntgenundersökningar av händer, fötter och bäcken som visar normala förhållanden. Sammantaget kan vi inte konstatera någon kronisk reumatisk sjukdom i varken leder eller rygg. Ber därför att inremitterade läkare Dr Anderberg följer upp dig i fortsättningen"


Yes, detta besked fick jag igår i brevlådan. Kan ju låta som en positivt besked men jag vete faen faktiskt... Hade vart så himla skönt och veta vad det är som gör att jag har ont och att det blivit värre med åren. Men nu är jag tillbaka på ruta 1 igen... Vart ska man vända sig nu, vad finns det kvar att kolla, kommer jag någonsin få ett svar??? Tror mitt nästa steg blir att tjata till mig ett besök hos en ortoped för att se om de kan se någonting. Genom jobbet har vi möjlighet att få remiss till IFK-kliniken från Cityakuten, så jag hoppas på att det går hyffsat snabbt... This will be continued...


Förutom detta som kom igår, så kom ett annat brev idag...

"Välkommen till Akuttandvården.
Vi har fått remiss från Folktandvården Kyrkbyn. Ring oss för att komma överens om en tid"


Det är min visdomstand nr 2 som tydligen trilskas, eller nr 3 egentligen för att vara korrekt. Hade dubbla på vänstersidan som jag opererade bort för 6 eller 7 år sedan. Och nu ser det ut som det även högersidan kommer att ryka av samma anledning. Den ligger nämligen helt snett och trycker på tänderna framför. Detta såg de redan när jag tog de på andra sidan men denna skulle det inte vara någon fara med enligt dem. Men nu har de tydligen ändrat sig. Den ligger näst intill helt under "ytan" med en yttepyttedel ovanför. Det är tydligen detta som inte är bra då de påstår att det är väldigt svårt att hålla rent där p g a detta, och därför lätt kan samlas massor av smutts där som gör att det blir hål i tanden framför. Så nu blir det ett besök hos Odontologen som ska avgöra om det först och främst går att ta bort den över huvud taget, och hur svårt ingreppet blir isf. Suuuuckduck!!!! Jag längtar verkligen tillbaka till äckliga stygntrådar i käften och att spotta var...


Kanske någon mer som fått härliga besked i veckan?? :)

Inga kommentarer: