fredag 27 november 2009

That´s life?


Spännande dag igår... Fick samtal från Radiotjänst, som jag dock lyckads övertyga att jag inte har någon TV... Ringde till Odontologen för att boka in undersökningstid för min visdomstand som ska opereras bort. Fick dock reda på att det inte alls var någon undersökning som skulle göras utan att den skulle tas bort då direkt. Just ja... 2600-3000:- skulle det visst kosta...

Som om inte det vore nog... En av cheferna kommer, "Sarah har du tid att prata lite med oss"... Dags för samtalet om man skulle bli fastanställd eller få sluta... Efter den del blabla, kommer det... "...så hur mycket vi än vill, kan du tyvärr inte få fast anställning". Så nu är det 2 veckor kvar, och sedan, ja, vad händer då? Himla kul och bra lagomt till jul... Jag var säker på att jag inte skulle få fast, så det var jag berädd på, dock var jag ganska så säker på att det skulle bli förlängt. Men tydligen så jobbade de inte längre med förlängningar.

Varför det blev såhär? Tjaa, man kan väl sammanfatta det med att jag är på tok för snäll och att mitt kontrollbehov av att göra rätt och vara alla till lags ligger mig i fatet i ett jobb där tempo och resultat är den viktigaste parametern... Jävla helvete rent ut sagt!! Kommer sakna själva jobbet i sig, alla helt underbara kollegor och Cola-maskinen där drickan kostar 5:-, så otroligt mycket!!!

Förutom detta så finns det ytterligare ett beskad jag även fick igår som jag dock garva åt när jag fick. Följderna av det kan iofs bli allvarliga, men tror inte det är någon fara, och jag ska göra nåt åt det inom 1 vecka :) Ni som vet, vet ;)
Jaja, that´s life... God jävla Jul, typ...
...hoppas ni förstod ironin med Cola-apparaten, by the way.

Inga kommentarer: