söndag 8 november 2009

Weekend update

Läggdags här nu alldeles snart, tänkte bara klottra ner vad som hänt de senaste dagarna...
Jobbar ju för dig som inte vet månd-torsd 13:00-21:00, så min helg består av 3 helgdagar. Hur bra som helst! :P AW på jobbet blir alltså på torsdagar, så även denna. Min plan var att ta sista bussen hem vid midnatt, men hux flux hade party-djävulen tagit över och jag hamnade efter AWn på Chez Amis med kollegorna på Lounge(s), var hemma vid 4-snåret... De blev mycke dans å skratt, I can tell!!

Eftersom jag redan brutit torsdagens plan (och jag har ju flera gånger innan behandlat detta ämne om att planer är till för att ändra på), så fredagen fortsatte i "planändringsanda" kan man väl säga. Hade egentligen bestämt att jag skulle jobba på pappas företag från 9 i fredags och några timmar framåt, men råkade vakna vid 12... Så kan de gå :P Det enda som gick enligt plan i fredags var nog att gå på AW med EmmaBerså där Magnus Betnér uppträdde 1 timma på kvällen, men resten av den dagen blev inte för 5 öre som jag tänkt från början, både på gott och ont.
Vi fick även sällskap av Martin och en klasskompis till EmmaBerså :) Vi kom redan vid 17:30 så det blev 3,5 timmar väntan innan Betnér gick på. Dessa timmar snackades, åts och dracks bort hyffsat fort. Vi hamnade precis framför scenen där vi trängdes med ett antal 14-brudar som gött nog åkte på en hel del gliringar från Mr B :P Han var sjukt rolig tyckte jag iaf, men man får inte va lättstött eller ta åt sig av vad han kan slänga ur sig... Eller vad sägs om; abort borde få finnas upp till 6 års ålder, e ungen jobbig så skjut den jäveln, Prinsessan Madeleine är en f*tta (som snor sin tjocka fula syrras bröllopsår), Michael Jacksson är ett äckligt pervo som är duktig på att sjunga, men absolut inget musikgeni (gött att han är död), han hatar när hans dotter ringer honom, "shemales" är det bästa som finns, klankade ner hårt på tjocka människor, alkoholister (enligt honom var han själv proffsalkoholist) och "inneungdomar" med pappas kort (vilket det finns en hel del på Berså) osv osv. Skrattkramp i kinderna hade jag ett bra tag efter att han va klar :P
När han var klar vid 22 drog vi vidare till Excet (ett av de ställena jag avkyr mest tyvärr) där det är gratis inträde på fredagar. Trodde att vi skulle gå vidare sedan när klockan blev lite mer, men vi blev kvar där eftersom de andra ville stanna. Försökte få igång partyt inom mig men de gick bara inte, dålig musik, tråkiga (lite småäckiga) lokaler och inte min typ av männsikor gjorde att jag nästan bara blev på segare å segare humör. Beslöt till slut att åka hem till en arbetskompis som hade förfest på Hisingen. De andra hade dock stuckit när jag kom dit vid 00:30 nånting. Satt å tjöta om allt å ingenting tills jag knappt kunde hålla mig vaken längre. Blev att sova över ist för att åka hem mitt i natten, vilket nog var ett smart drag, hade lätt åkt förbi min hållplats annars.
Klockan ringde 9 i morse å de va bara att stiga upp och åka hem en snabb sväng innan jag blev upphämtad av Linn. Vår tävlingskurs i agility var/är nämligen andra av 2 helger denna helgen, 11-15:00.
5 timmar har alltså spenderats på hundklubben idag i kylan, 4 timmar kurs och 1 timma egen träning. Min underbara Zara hämtade Combat igår och har passat han till idag, så hon kom upp när kursen var slut så tränade vi lite tillsammans :) Hennes 2 killar gör framsteg minsann! :) Combat var övertaggad som alltid. Körde kontaktfält och bakom- och framförbytesträning, samt slalomsjälvständighet. Gick helt OK.

Sov 1 timma när jag kom hem men ryckte sedan upp mig och tog med mig min utslagna 4-benta bästis till Viktor som flyttat från Mölndal in till Linné för filmkväll och en liten promenad. Såg "Vänner för livet", en film som faktiskt kan rekomenderas!

Menmen, nu har jag skrivit alldeles för mycket som vanligt när jag bara "ska skriva lite"... Imorgon har vi avslutning med vår kurs, blir lite tråkigt när den är över faktiskt. Våra 7 deltagare är gryyymt duktiga och ambitiösa! Nog en av de jämnaste grupperna jag haft nån gång, både i ålder på 2- och 4benta samt kunskapsnivå.

Nu, Nightynight!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bentnér körde exakt samma grejer på Ruby.. lite minus får han allt för det men visst var urkul?! :)