tisdag 14 augusti 2012

14/5 - Mot Midnattsloppet

Bara 11 dagar kvar till Midnattsloppet som jag ju visst är anmäld till... Efter att varken ha tränat gym eller sprungit någonting (någon enstaka gång räknas inte) på ca 4 veckor är det väl kanske dax att ta tag i det dära nu då rå...

Tur att min "lilla" man också har ett lopp att träna mot, dock något extremare - Tjurruset i Sthlm i oktober (1 mil i superjobbig terräng, stundtals lervälling och djupa vattengravar), så vi kan dra tag i varandra :p Igår fick vi till en sen men bra runda på 8 km i Skatås, en bra blandning på både backig och flack mark. Höll ett rätt lugnt tempo i början, växlade en del i mitten och sprang sedan på i hög fart de sista 3 kilometrarna - i "mål" kom jag med både blodsmak i munnen och hyperventilerande andning, fy fan :p Känns bra att jag kommer tillbaka till normal andning väldigt fort efteråt dock, så ska nog komma upp i ork rätt snabbt - min tanke är att springa lite varje dag eller iaf minst varannan dag fram till loppet den 25e, dock med 2 vilodagar innan loppet.






**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: