tisdag 21 augusti 2012

21/8 - Kräftskivehelgen

På tal om räkor... Kräftskivan i helgen var verkligen superbra på alla sätt och vis, trotts lite otur med en del regn just på lördagen när själva skivan var.
Vi kom upp redan i fredags kväll tillsammans med hälften av lördagens totalsumma av 16 personer (alltså var vi 8 st på fredagen för dig som inte knäckte tankenöten ;p) - vi tog det väldigt lugnt, grillade korv och satt och tjötade till 1 på natten ute på altanen. Hur skönt och mysigt som helst =)

lördagen dök resterande folket upp lite utspritt under dagen - vi åt lång och god frukost tillsammans alla 8, några drog på sig stövlar och allehanda regnskydd för svampplockning i skogen, jag tog mig en löprunda på 8 km, det spelades fotbollsmatch nedanför huset och jag hejarklackade så mkt jag kunde från bänkläge och kom med glada (spydiga) tillrop lite då och då, det badades och grillades hamburgare till lunch-middag och sedan sattes allt bestyr med själva kräftskivan igång - kräftor skulle läggas upp, pajer bakas, bord dukas, lampor hängas och hair nd makeup fixas... =) Vid 20:30-nångång satt vi vid bordet och drog första nubbevisan och sedan var kalasandet igång =) Festen varade enda in till 5-snåret för de sista tappra, jag och H tackade för oss lite efter 4 då vi stupade i säng, jag med manetbrända ben efter nattbad vid 3-tiden...

Det dära badet måste jag faktiskt berätta mer om - det var såååå himla häftigt och magiskt! Vi var iaf 10 av 16 som badade i det kolsvarta vattnet med den kolsvarta himlen ovanför oss - dock gjordes vi sällskap av miljontals av stjärnor, både på himlen och i havet... I Augusti är det nämligen MARELDS-tider och vi prickade verkligen in ett superstim i lördags. Jag har ALDRIG sett så mycket mareld - stora separerade eldkulor överallt och hela tiden vi badade, och då höll vi nog på i 20-30 minuter och simmade hyfsat långt ut från klippkanterna. Tänk er att se massor av glitter/glimmer/eld-sprak i ett kolsvart vatten - man ser inte konturerna av människorna, men man ser på vattnet vart alla är, och om någon hoppade stänkte det "eld-sprak" högt, högt upp... tänk dig att vara mitt i allt detta glimmer samtidigt som du ligger och tittar upp i en oändlig stjärnhimmel... MAGISKT. Går inte att beskriva upplevelsen med ord, och går inte att fånga på bild - tyvärr, för jag hade gärna delat den känslan med alla människor i hela världen om det varit möjligt...
Nackdelen med att bada när det är kolsvart är ju att man inte ser maneterna, vilket många av oss istället fick känna :p Men att bränna sig var det värt, trots att jag brände mig ganska så rejält då jag simmade rätt över ett gäng trådar - men somnade ju rätt så snabbt efteråt och på söndagen var svidandet borta =)

Lantlig springrunda på asfaltsväg

Stretching med havsutsikt

...spring fortare!! Hoppa högre!
Offra er!!

Dagsbad

Glömt linnet??


ett isberg...

Hur många män pojkar
behövs för att koka kaffe?


Handymans


Förberedelser...

what?

och så var kräftskivan
officiellt öppnad!


Hattfnatt








I söndags vaknade alla i olika omgångar, käkade frukost och tog det väldigt lugnt :p Vi städade i ordning, rev partytältet och röjde alla spår från nattens vilda danser :p Landade i GBG vid 15-tiden, mötte upp Andrea i stan för att lyssna och titta på Rix FM-festival 16-18:30 och sedan tog jag och H en väldigt lugn kväll hemma med en pizza och filmtittande i soffan =)


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: