måndag 10 juni 2013

10/6 - 3e plats & 1a-pris!!!

DING, DING, DING!! Där var LP2-titeln i hamn!!
Igår var jag och Combat ju iväg på Lydnadsklass-2 tävling igen och det gick hela vägen till ett tredje
1a-pris =D


Vi var 7 st tävlande och vi kom 3a med 170,5 poäng av 200.

Är så himla nöjd och glad att han lyckats fixa 3 st tävlingar med samma vilja, energi & glädje inom loppet av 4 dagar (torsdag, lördag & söndag).

Över lag tycker jag han gick bra, fritt följet är enligt mig det bästa och mest samlade han gjort på tävling i LKII (gjort 7 starter, med första start den 6/6 2012) Minus igår var ALLA ingångar då han hoppade och klättrade ÄN värre än i lördags - han har stenkoll på att det ligger en leksak (ändrade till en lite mindre rolig igår efter lördagens lärdom, men det hjälpte inte) i ryggfickan på västen. Detta måste jag ta tag i och träna bort ögona böj!! ...ni kommer se på videorna hur illa det är...

Annars inte mycket att orda om mer än att tävlingsledaren var nyutbildad och väldigt snurrig - hon gjorde fel på platsliggningen, på mitt fria följ (blev kommenderad att svänga i språngmarsch...), i läggandet under gång (när jag vänt upp säger hon "kommendera" ...blängde bara tillbaka och sa ingenting, men domaren sa iaf till att det var fel och att jag skulle återgå), på hoppet sa hon att "ställ dig där ungefär" (man ska ta ut eget avstånd) och på fjärren stod hon ca 1,5 meter snett åt sidan bakom...
Tur att man är hyfsat tävlingsvan nu iaf och börjar få lite koll på sina "rättigheter" och hur man själv ska agera om TL gör fel. Som tur var, var det bara fjärren som blev påverkad negativt pga hennes fel då Combat tittade på henne när jag sa första upp-sitt-kommandot och inte alls var fokuserad (borde ha väntat någon millisekund på att få hans uppmärksamhet) - fick ett DK där. Men, men alla är vi nya någongång, men det var lite väl mkt fel kan jag nog tycka, vet att det även blev fel hos andra tävlande på olika grejer.

Kei, Emil & Aske kom och hejjade på oss och filmade det hela - så ett inlägg med alla 3 filmerna kommer inom kort - de ligger redan uppe på Youtube för den som vill se innan jag länkat dem hit =)

Resten av dagen unnade jag & Combat oss massor av braigheter - jag köpte massor av olika ben och godis till honom, och en stor oxknota som han fick käka på uppe vid Sisjön, där jag själv kalasade på 2 kycklingklubbor och en Coca Cola i solen =) Gick en lugn promenad runt sjön efter ett par timmar och landade sedan hemma lite efter 17. Hade ett Bodybalance-pass som jag tänkt gå på, men orkade inte iväg igen utan tog tag i städning, disk och pill hemma istället vilket var väldigt behövligt!

Kan lova att det är en mycket trött guldhund jag har just nu, har beordrat hundvakten lugna promenader hela veckan - inget bus eller bollkastning osv.


**CREA DIEM** //Sarah