måndag 24 juni 2013

24/6 - Midsommarhelgen

Så vart Midsommar över för i år, hoppas du är nöjd och glad med din =) 

Vi spenderade själva Midsommarafton och halva midsommardagen i Fjällbacka med Hennings kompisgäng + lite okänt folk - vi klarade att käka lunchen ute och även köra lekarna och bad för några modiga, men vid kvällsgrillningen öppnade himmelen sig så då fick vi sitta under tak i carporten, precis sådant spännande väder som det ska vara på Midsommar alltså ;) 
I det stora hela är jag nöjd med firandet - men saknade mina vänner och fick aldrig någon riktigt Midsommar-feeling - ingen hade krans i håret (hade tänkt göra men hittade inga blommor där vi var) och det obligatoriska jordgubbs- och glassberget fanns inte på menyn, förkylningen gjorde även att jag var väldigt trött och fick stora hostattacker stup i kvarten - 2 cider på hela dagen och kvällen blev det för min del och jag somnade reda vid 2-tiden.












På Midsommardagen vaknade huset till liv runt 11:30 - därefter blev det frukost och en promenad ner till byn för en glass och lite runt-tittande. Vid 14:30-tiden åkte Stefan & Veronica vidare med mig och Henning upp till Resö, där vi tog ett stopp på Sportshoppen på vägen (vilket jag ju redan visat skörden av i inlägget nedan). Väl på Resö välkomnades vi av mamma & pappa med champagne och rosé, lite senare på kvällen grillade vi och åt rabarberpaj till efterrätt =) Hann även med en sen kvälls/natt-promenad ner till hamnen innan det var dax för sängen.



Såklart det började ösregna även på lördagen när vi (Henning) började grilla - mitt i allt regn kom även lite underhållande stormbyar så det nya parasollet är numera ett minne blott =) 




Igår, söndag, hann vi med en promenad efter att regnet dragit bort och sedan tog vi lunch i GrebbestadCajutan - jag åt hamburgare, Henning fiskgryta, Veronica räksmörgås och Stefan helstekt spätta - alla var väldigt nöjda med maten! Stefan fyllde även år så vi överraskade med en glass- och jordgubbs"tårta" - smarr!!

Japp, det vart min Midsomarhelg det - nu är det jobb 3 veckor till innan semestern börjar =) 


Inga kommentarer: