fredag 14 juni 2013

14/6 - Port du Soleil-natt

Var ute på lite vardagsbus i natt tillsammans med Kei & Emil. Vi träffades vid 22, efter gymmande och hundpromenad för min del, för gott och lite annorlunda asiatiskt käk på Port Du Soleil. Vi hade sett fram emot deras sushi (PDS är ju samma som Peacock, som är kända för just sin fina sushi) men väl där vart det bara 2 st färdiga menyer som man kunde välja mellan - väldigt skeptisk till "konstiga" smaker som jag är, så var jag väldigt tveksam, men bestämde som TUR var att testa i alla fall, menyn ser ut som nedan:
WHITE FISH SASHIMI BOWL
Lime / tomat / chili / koriander
KOREAN STREET FOOD TACO
Mandarin pannkaka / kycklingconfit / kimchi- & tofu slaw
DUMPLINGS
Kökets val serveras med tillbehör
MIXED VEGETABLE TEMPURA
Skaldjursmajo / ponzu
PORK BUNS
Bakad fläsksida / pickles / hoisin / sticklök
Supergott verkligen!! Speciellt de 3 sista rätterna. Rekommenderas starkt =) Emil tog den vegetariska varianten och vart helnöjd han också =)

Därefter vart det bara lite skönt häng och tjöt fram till 01-tiden då Emil äääntligen gick på och DJade fram till stängning vid 03. Skitkul kväll rakt igenom med konstant dans i 2 timmar. Lätt värt att vara lite trött på jobbet idag, man lever ju bara en gång så man får passa på att göra kul grejer så fort man får chansen ;) Drack 3 st Ramlösa och en alkoholfri drink - körde dit och hem, väldigt skönt.




Världens skönaste Ewilemil ;)



Man blir sååå sugen att trycka och vrida lite här och där på de fina knapparna & rattarna :p

Lillasyster-trummis kunde DJa lite han oxå minsann ;)

Färdigjobbad nu och dax att dra till gymmet för först lite crosstrainercardio och magrute-träning, därefter Bodycombat-pass med "The twosome gruesome" & A som aspirant kick side - kommer bli sjuuukt drag ...men jag kommer ångra att jag körde BC igår också, mina ben har ungefär 0 i styrka kvar i sig - får köra på ren vilja och ett jävlar anamma (och en Celcius för energi efter nattens bravader)!

Efter passet ska jag äääääntligen hämta upp min finfinaste man på Centralstationen - lycka!! =D


**CREA DIEM**//Sarah

Inga kommentarer: