fredag 7 juni 2013

6/6 - 1a-pris i LKII & massa annat bra

Ja jäklar! Idag satt det (exakt 1 år efter första LKII-starten och 4 officiella försök sedan dess)!! Bästa turbopälsen!! :)
175,5 poäng (av 200, varav 160 poäng är gränsen för 1a-pris) och en 2a-plats efter Monica & Joppe på hela 189 snygga poäng! 
Supernöjd verkligen! Hoppas trenden håller i sig nu på lördag och söndag också :) 

Hade anmält till agilityn på SBK GBG-avdelningen idag med, och jag hann faktiskt dit också och köra vårat lopp :) Avslappnat och på kul (utan att ha gått banan t o m) - 5 fel på gungan och 5 fel på balansen, 12e-plats av ca 50 starter, 3,18 sekunder snabbare tid än 1an (men det spelar ju ingen roll om det ändå inte blir rätt). Kul bana och kul att träffa lite agilitykompisar en stund :) ...Råkade shoppa lite också :p Man måste ju passa på att fira när det går bra ;) Köpte Hurttas lydnadsträningsväst från Tassrelax hundshop med direktleverans till GMBK i morse innan jag startade, och sedan blev det ett rosa koppel med gummiexpander, ett rosa kort retrieverkoppel (som alltid ska ligga i bilen), en rosa boll som flyter och lite svenskproducerat hundgodis (torkad lever och lunga, och rökt tjurmuskel). 

Efter agilityn tog vi en skön promenad på nära 1,5 timma runt stora Delsjön och provade den nya bollen i sjön - absolut godkänd tyckte C :) 
Hann hem en timma för att äta och powernappa innan gymmet - 60 min Bodycombat  + 15 min core/mage + 30 min väldigt välbehövlig strech. 

Braaaa nationaldag!! Det enda som saknats är Henning ;( "Bara" 1 vecka kvar tills han kommer hem över nästa helg iaf :)










Inga kommentarer: