söndag 25 november 2007

Ferdinand å jag...




Helgen har vart en ganska bra mix av att ta de lugnt och av att parta =)


Eftersom jag var hundfri hela lördagen så blev de lugn sovmorgon och bara tänka på mej själv hela dagen, kunde verkligen ladda battarierna till max inför kvällens festande :D

Förfesten va hos Jimmy som fyllt år och jag och Tommy hade bestämt att vi skulle ta en buss som gick 19:32 från stan ut till Partille. Hmm, även denna gång va de Tommy som va i tid å jag som kom försent, MEN jag skuller på bussen!! Satans kollektivtrafik! Usch va jag tyckte synd om Tommy som fick stå ute å frysa i skitvädret och vänta på mej. Hällregnade ju och blåste småspik så det var inget väder man ville vara ute i längre än nödvändigt om man säger så. Självklart missade jag bussen som va planerad och stackars T fick ta sej in till Centralen där vi fick ta nästa buss som gick 25 minuter senare och som till råga på allt, var försenad 10 minuter. Lagomt irriterande!! Jaja, den kom i alla fall till slut och vi fick tränat lite på hur vi kommer ha det i 7 timmar upp till Hemsedal v 4, trångt och mysigt alltså :P Fast är det nåt jag e bra på så är det bussresor, har ju gjort måååååånga till Hemsedal, en till Italien, en till Österrike, en till Spanien och en till Tyskland =) Det är ju alltid kul när man kan lära ut sina bussresekunskaper till andra; "Nej Tommy, man har inte var sin TV i ryggstöden framför", "Nej, sätena är inte elektriskt fällbara", "Nej, det är inte vanliga Västtrafikbussar", "Bästa platserna är längst bak" (T undrar varför) "öhh, därför ...att de är längst bak helt enkelt" (och där bytte vi ämne)


Okey, åter till ämnet här. Väl framme och åter i värmen efter en kall och blöt promenad från bussen korkades flaskorna upp =) Va inte så många på förfesten men de va kul att se "gänget" från parallelklassen igen =) Det spelades Guitarr Hero, men jag klarade mej utan att behöva testa på, trots ihärdigt tjat från boyzen. Har Sarah bestämt sej så har hon... Blev nån cider och några glas RedBull Vodka innan de va dax att åka in till stan. Härligt nog fanns det 2 pers på festen som körde, riktigt gött! Blev avsläppta rätt utanför dörren till Ferdinands dit vi hade bestämt att vi skulle gå, och även möta upp 2 till från parallelklassgänget. Var faktiskt rätt skeptisk till förslaget, men väl inne ändrade jag mej fort, var riktigt bra måste jag säga. Satt först å snacka nån timma eller 2 å drack några till cider, men sen va de dax för dansgolvet. Man kan ju inte sitta stilla på en stol när man e ute!! Inte min melodi i alla fall!! Dansa nog konstant i 3 timmar sedan, hade riktigt kul och brände ett rejält gäng kalorier med på kuppen =) (lite extra kul hade jag/vi även åt de 2 småtjejerna som stod å skaka rumpa/åla sej på scenen i minihotpants. Sååå patetiska!) Tack Tommy för utmärkt danssällskap som vanligt ;) Vi har ju blivit värsta radarparet på dansgolvet juh :P Vid 03:30 tiden va vi rätt slut och bestämde oss för att åka hem. SUCKDUCK, Sarah hade ju inte kollat upp sina bussar hem, utan kom till hållplatsen när sista bussen gått för 10 minuter sedan! *gahh* Kollade spårvagnarna och tänkte att jag kunde ju gå de 15 minutrarna från hållplatsen i Mölndal, men sista vagnen hade oxå gått. Då var det bara Taxi som gällde, och det var ju lyckat att försöka få tag på en ledig en lönelördag vid 4-snåret på Avenyn!!! Höll på att ge upp och gå hem hela vägen, men till sluuut hittade jag en. Va ju ingen större idé att bråka om priset, men gubben skulle ha 200:-!! Knappast sa jag, har aldrig betalat mer än 180:- och då har vi ändå varit flera stycken. Lyckades efter lite tjat få det till 180:- iaf, gah, rena rånet för ca 5-10 minuters bilfärd!!



Söndagen har vart mycket lugn med lite hemmafixande och pill, men även en sväng till Kållered för att titta på soffa. Mamma hade sett en på EM-möbler som faktiskt va riktigt bra. Kan kanske hända att det blir den... Får ett bidrag från mamma och pappa på 7000:- (som den soffan kostade) som blir kombinerad födelsedagspresent sedan i sommras och julklapp, så nu ska jag bara bestämma mej om de blir den soffan eller om jag ska köpa en av dem jag kollat på på Bolia och lägga till lite själv... Hmm, de får bli veckans issue.

Åkte till Torslanda sedan och åt middag med familjen och hämtade hem Combat. Har vart rätt skönt att vara hundfri i helgen samtidigt som det varit väldigt tomt. Skulle aldrig vilja och hade inte klarat att leva utan hund! Det gör så himla mycket att ha en kompis hos sej hela tiden som verkligen älskar en och alltid är lika glad och kelsjuk. Undra hur alla ensamma människor klarar sej egentligen? Som sagt, jag hade aldrig gjort det! Men alla är väl inte så kelsjuka som jag heller kanske :P De kanske trivs med att sitta hemma själva i sin soffa å glo på TV... Huuu, hemska tanke!! Nä, mer mys och gos till folket!! =) De som inte vill ha sitt mys & gos kan ge det till mej då isf, för det kan jag aldrig få för mycket av, och inte Combat heller som tur är =) Älskar dej min lilla prins!!

Åkte sedan och hämtade upp Hanna & Janis hos dem och körde till Tippen i Fiskebäck för kvällspromenad. Combat & Janis verkligen älskar att leka med varandra. De springer som små dårar och utnyttjade Tippens öppna ytor till max när de for runt i mörkret, man såg bara 2 blinkande streck som for förbi ibland =) Blev avsläppta hemma sedan och nu har vi bara tagit det lugnt resten av tiden innan det är dax för sängen. C ligger utslagen och drömmer om vilda lekar och snygga tjejer medan jag sitter här vid datan och knapprar. Tusen tack Hanna får lånet av bilen i helgen!

Nu är det sovtime!




-Älskar dej mer än igår
men mindre än imorgon...

Inga kommentarer: