onsdag 21 juli 2010

21/7 - Klipplektyr


Har blivit en heldag på Smithen idag med, åkte ner själv vid 13 och fick senare sällskap av Emma N vid 17-tiden. Fick till och med henne att bada en sväng i det stora farliga havet. Bra gjort hörrö! ;) Innan Emma kom började jag läsa Anders Hallgrens "Drivkraft & Motivation" och hann en bra bit in i den. Jätteintressant och borde vara ett "måste" för alla som tränar hund på något sätt. Den borde nästan vara ett måste för alla hundägare till och med, då den tar upp det viktiga med ömsesidig respekt från både människa och hund, och att genetiken & miljön båda har stor påverkan på hur hunden blir. Har hunnit 1/3-del av den nu ungefär, får återkomma när jag läst hela :)


Efter havet tog jag och Combat en svettig power walk runt Sisjön & Oxsjön (8-9 km kuperad grusväg) i kvällsvärmen, trots att klockan var 22 när vi kom hem så var det närmare 23 grader varmt (kollade tempen ute nu och det är fortfarande över 20 grader klockan 2 på natten...). Kom hem lagomt till "So U think U can dance" och har slappat i soffan sedan dess, gooott :)



Frågan är dock om jag blivit något klokare idag som jag hade hoppats?? Men, nej tyvärr inte, snarare mer förvirrad, ledsen och till slut förbannad!! Att det kan vara så svårt??!!


Inga kommentarer: