torsdag 22 juli 2010

22/7 - Till ??

Solen skiner ute bland lite dismoln och det är hur varmt som helst även idag. Ska dock ta mig i kragen och städa ordentligt och rensa lite papper innan jag gör nåt annat. Vid 16-tiden styr bilen mot Resö igen och jag hoppas verkligen att vädret jag haft här nere dessa dagar fortsätter på samma sätt fast där uppe. Idag blåste det tydligen en hel del dock, vilket jag inte ser ett spår av här hemma... Hanna & Janis kommer även till vår lilla ö ikväll, raka vägen från Rosas sommarställe i Norge :) Har blivit lite av tradition att hon är med på krabbfisket som ju är imorgon. Nu jäklans ska vi vinna!! :D




...och, förövrigt går det alldeles utmärkat att prata med mig själv om ni undrar över någonting jag skriver här i bloggen. Om du/ni vågar vill säga...? Förvånar mig inte om det är samma person/er som betedde sig otroligt elakt och dumt mot en av mina bästa vänner när vi var små, som nu gått och slängt nån käck kommentar. Hädanefter kommer jag bli mycket mer restriktiv med vad jag skriver, tyvärr.
För er som inte förstår ett skvatt av det här så är det precis rätt och jag vänder mig till någon/några ytterst få som borde veta vem/vilka de är (jag vet inte men har mina funderingar), det är ingen större grej alls egentligen som hänt men att inte våga gå till mig själv är väldigt konstigt och fegt. Jag står för vartenda ord jag skriver, och oftast är jag väldigt positiv och glad i mina texter, konstigt att du/ni inte ger er tillkänna då och kommenterar nåt kul som hänt, utan så fort det finns något lite tråkigare (för min del) att hugga på och göra dig/er roliga över, först då får man höra något, på omvägar. Tråkigt.
Det var det om det.

Nu ska jag ta och dansa loss med dammsugare och golvmopp, får se om man hinner med någon sol idag innan jag drar uppåt, VILKET JAG SER FRAM EMOT! ;)

Inga kommentarer: