onsdag 28 juli 2010

26-27/7 - Fykandagar

Dagarna på Fykan hos Jenny med familj har varit helt underbara och välbehövliga! Skulle ju egentligen bara stannat en natt för att åka hem och träffa K igår, men när jag hunnit ca 20 min på väg hem till GBG får jag inte helt oväntat ett SMS att han inte kunde. Himla tur att jag inte hunnit så långt och kunde vända tillbaka och fortsätta njuta av en till härlig dag i solen med hela goa gänget =)  
Kom upp på måndag kväll efter mitt spontanbeslut om att åka, och kom direkt till uppdukat festbord med skaldjur i sjöboden. Lyx! Hade aldrig träffat Jennys familj innan, och inte Mikaels föräldrar heller men klickade direkt med alla och föll lätt in i den råa, skämtsamma jargongen som jag gillar :P Lättsamma och roliga hela bunten :D
Det blev sedan lite underhållning på surfbrädan och tillslut trillade några i till allas förtjusning. Planen därefter var att lämna gamlingarna ;) och åka in till Kungshamn för en festfavorit i repris från förra sommaren. 5 glada passagerare hoppade in i Volvon men kom till ett dödstyst Kungshamn 10 minuter senare... Hoppet vändes till Smögen där vi hittade en fullknökad klubb som låg på bryggan, där hoppade vi in och joinade alla på dansgolvet tills svetten rann minst sagt. Var väl hemma vid 3-tiden då vår söta gravida taxichaffis, som till och med fyllde år efter att klockan slagit 12, var trött och ville hem förståligt nog. Trots att Kungshamn byttes ut mot Smögen måste jag säga att det lätt var minst lika bra som förra året! :)

Ja, tisdagen skulle jag ju egentligen hem på, men det blev ju som det blev, dock inte mig emot när sällskapet och vädret var på topp, men lite typiskt ändå...
Dagen bestod av sol, födelsedagsbarnsfirande, mys, god mat i massor och många omgångar, hundlek, hundträning & akrobatik på hög nivå :P Alla däckade utslagna innan midnatt, nöjda och glada med dagen.

Idag bar det av hemåt vid 11-snåret då det ska packas och fejjas inför Gotlandsresan imorgon =) 

Bjuder nedan på en bildkavalkad från våra härliga dagar :)
    





























Tusen tack till Jenny med familj för er gästfrihet och era glada miner =)

Inga kommentarer: