måndag 16 april 2012

16/4 - Spring-galen

Å herre!! Tror jag blivit galen! 2a dagen i rad som jag springer, helt frivilligt och till och med själv idag. Hanna sådde nog ett litet frö i mig igår faktiskt :)

Kände mig segare idag trots i stort sett platt mark, hade 2 stockar till ben till på köpet pga träningsvärken från igår. Lustigt nog hade jag sprungit snabbare idag talade Funbeat om, så känslan stämde inte alls :)

Någon som verkar väldigt nöjd med detta nya påhitt är Combat. Han har sprungit lös både igår och idag och följer fint, samtidigt som han kan kisspausa osv lite när han vill och sedan springa ikapp, efter kastreringen är det väldigt sällan han tokfastnar på fläckar så jag argt får gå och hämta honom - otroligt skönt! Hemma har han däckat och sovit som en stock mest hela tiden efter att vi kommit hem, han verkar väldigt nöjd både under och efter springandet kan man säga :)

Något som inte är lika nöjd som Combat är mina ben - ser ut som jag skitit på mig när jag går, eller som en vaggande anka ...satan vad ont det gör, ska bli spännande på Bodycombaten imorgon :S

Inte så pjåkigt

5 km var tanken att springa, men blev så förbannad på mig själv för att jag kände mig så seg så körde på en extra kilometer - det syns på tiden på kilometer 6 att jag var arg :p

Okey, om du tittar åt det hållet, så tittar jag åt detta hållet, och så ser vi sådär löjliga och galna ut?

Efter sisådär 15 försök fick vi till en OK bild till sist, om än dock löjlig - men roooligt har vi ;)

I övrigt har jag tvättat i massor och städat - sprang mellan första och andra tvättomgången, perfekt ju, så "långt" hade jag aldrig hunnit om jag bara gått. Det är nog inte så dumt det här med springeriet ändå faktiskt =)


1 kommentar:

Jonna sa...

Men jisses vilket tempo du håller människa! Duktig du är!