lördag 21 april 2012

21/4 - Sifferpanik på förarbev.kurs

Proppeliproppad med longitud, devition, sjömärken, meridaner, grader, distansminuter, sjömil osv osv osv. 9-18 i skolbänken, det var inte igår det :)

Har varit kul och intressant, men även en mindre prövning... En sak som nog lite undermedvetet varit bidragande till att jag inte tagit tag i denna kursen innan, är att jag vet att det innebär siffror och uträkningar, vilket är lika med panik för mig. Siffror gör mig livrädd och skapar massa prestationsångest, är glad att jag klarat matte B, och för att inte tala om företagsekonomin på Handelshögskolan - oooh my, hemska minnen!! Har jag klarat den så klarar jag det här lätt som en plätt, men det är just det där när man ska göra övningsuppgifter samtidigt som andra, och försöka förstå under tidspress som det låser sig totalt - jag behöver tid att läsa igenom själv och förstå, och låta det sjunka in. Så löste jag bl a hela MatteB-kursen då vi hade en otroligt dålig och opedagogisk lärare som trodde att alla älskade matte och förstod allt i räserfart...

Ja, så "matten" är issue och prövning 1 i denna kurs, prövning nr 2 är att den får mig att tänka på P extra mkt. Det var han som berättade om detta företaget för mig, och han är själv behovsanställd där. Självklart kom det på tal om hur jag "hittat" denna kursen så då var det bara till att berätta att jag kände P ...med betoning på känDE, inte kännER. Men det är rätt lugnt ändå, men visst sätter det grillor i huvudet som jag hellre varit utan.

Hur som helst, dagen har gått fort och förutom just navigeringen så är det rätt lätt och roligt, kan redan mycket sedan innan och annars är många saker rätt lätta att förstå och veta bara man tänker med "sunt förnuft" och har lite känsla.

Imorgon blir det heldag ute på havet - löövley!

Just ja, Var sååå nära att dra igång larmet på gymmet förut, åkte dit direkt efter kursen. Jag är så van vid öppettiderna på Sisjöns expressanläggning, så jag skulle precis påbörja styrkerunda nr2 efter CT-trampande nr2, när jag la märke till att alla de få andra som varit där innan var försvunna. Kom på att de nog stänger 20 och inte 23 på Almedal, klockan var då 19:57. Fick kasta mig in och hämta allt i omklädningsrummet och rusa ut ur byggnaden med svettblöta träningskläder och gymskorna på, 20:00 pip! Hade en jäkla tur! Var inte sugen att åka på larmutryckningskostnaden!
Väl vid bilen väntade dock en annan trevlighet - P-böter!! Grrrr!! Hade bara mynt till 19:35, men de brukar aldrig kolla där så tänkte att det nog inte var nån "fara". Tji fick jag.

Nuu ska jag sova, känns himla konstigt att vara hemma men inte ha Combat här, och veta att han bara är ett hus bort hos hundvakten. Men iom att jag har 2 heldagar tyckte jag det var bättre att de har honom hela tiden ist för att jag ska hämta honom några timmar nu ikväll och sedan lämna tillbaka tidigt imån.

Nighty på er, sov sött :)

Inga kommentarer: