onsdag 25 april 2012

25/4 - Kolhydratskollaps?

Man vet att man gjort sitt bästa när en främling i omklädningsrummet på gymmet frågar om man mår OK...? Såg troligen ut som jag hade fått ett dödsbesked alternativt höll på att klappa ihop själv, där jag satt med tom blick och gned/höll mig om ansiktet i flera minuter :p Himla gulligt av henne att kolla läget, heja medmänskligheten =)


Tog ut mig totalt på BCn igår, väldigt skum känsla, lite otäck t o m. Kände inte igen mig själv alls, musklerna tog slut redan innan mitten på passet och svetten rann än mer än vanligt. Undrar vad det kan bero på... en teori jag har är att jag laddade för mkt protein för tätt inpå i kombination med inga kolhydrater alls. Köpte 2 grillade kycklingklubbor på ICA som jag åt i lobbyn på gymmet ca 30 min innan BCn började - snabbt, lätt och gott liksom, men tänkte inte alls på att det var helt fel mat att ladda med (och egentligen alldeles för tätt inpå till på köpet), hjärnan tog väl en tillfällig paus i matbutiken gissar jag. Dumt tillfälle att ta paus på, tycker jag! Att träna utan kolhydrater i kroppen är som att köra bil utan drivmedel, ingen bra kombo med andra ord. Näver agän!


**CREA DIEM** //Sarah

3 kommentarer:

Sandra sa...

http://mabra.com/sju-tecken-pa-att-du-tranar-for-mycket/

Sarah Carlsson sa...

Sv: Haha, va söt du är ;) Men det är ingen fara ;) Fel mat och för lite vatten under dagen är orsaken till detta till 99%. Men visst, håller det i sig så ska man vara vaksam =)

Sandra sa...

Haha, lite kanske. Men jag har pratat om att träna hakan i backen i månader nu och kände att det var en bra grej att göra nu när jag inte hinner några långa pass och knappt hinner gå ut. Packa packa packa. Och så kör jag 5 min pauser och tränar hakan i backen. Går rätt bra faktiskt! Skall börja med det ute snart också, när tiden finns. Du kommer och hälsar på oss när vi är inflyttade sedan va? :)