fredag 31 oktober 2008

Bara POFF sådär


Borde egentligen sova nu, men så här obloggat kan jag ju bara inte ha det! Så det får bli ett par rader innan John Blund tillåts hälsa på.


Kom hem för ca 1 timma sen från en trevlig fika på, gissa vart..., S.o.H.o, vad annars?? Himla besviken på blåbärspajen och vaniljsåsen dock, den va faktiskt knappt ens lite go.

Ska upp om ca 4 timmar nu, vilket iofs är ganska "normal" sovtid för mej (jag veeet, det är inte bra) 07:00 ska jag vara i stan för att täcka upp för Micke på hans BNI-möte. Frukost på Elite Plaza är aldrig fel, inte att få vara ute och synas och höras på möten heller för den delen. Speciellt inte nu med "nysatsningen" som vi gör...


Annars i veckan då...? Har inte hänt speciellt mycke alls faktiskt, när man väl kommit till Torslanda finns inte så mycke att hitta på, och man tar sej helst inte till stan efter att man kommit hem heller, eftersom det är så långt (ca 30-40 min med buss). Såhär slappt har jag inte haft det sedan jag flytta hemifrån i september 2007, tror jag. Men håller på att tråka ihop här nu efter 2 veckor (!) så måste börja hitta på saker, som fikan ikväll t ex. Hoppas iofs "våga" flytta hem efter helgen. Nu är målaren hemma hos mej torsd-lörd och målar om och tapetserar min fondvägg, så efter det hoppas jag kunna flytta hem igen... Ska bli spännande att se hur resultatet blir, har inte ens sett färgen han valt (är någon ljus nyans av grått iaf, det har jag bestämt).


Något som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka eller "ta" det är att jag var hos en osteopat i tisdags (på JZ ostopat Idrottsklinik). Fick ett gratis provbesök efter att ha varit hos en BNI-grupp som gäst och tänkte att det kan vara värt att testa iaf. När jag gick från besöket och behandligen hade jag fortfarande ont (har haft ganska mycket ont nu den senaste veckan), men när jag vaknade igår morse så hade jag inte ont alls, och fick knappt nåt under dagen heller. Idag har jag inte känt av något speciellt heller... Vågar man tro på att det va de 20 minuterna av behandlig som gjort det, eller är det bara en tillfällighet?? OM det är behandligen kanske det faktiskt kan vara värt att betala 500:- för 1 behandling sedan igen? Innan så hade jag väldigt ont i min högra handled/tumled, alla rörelser som man vred handen "utåt" gjorde fruktansvärt ont och jag tappade kraften i tummen, men det är HELT borta nu, bara sådär *poff* ... Skumt! Någon som har erfarenhet av mer regelbundna besök hos en osteopat?


Hmm, nä, det är väl det mest revulotionerande som hänt i veckan faktiskt...


Sov så gott, nu är det full fart mot helgen och tydligen Halloweenfirandet... Har faktiskt aldrig riktigt förstått mej på och hängt med i den där "högtiden". Någon som ska på maskerad??


Var så god Johan Blund, nu kan du komma!

Inga kommentarer: