söndag 19 oktober 2008

What a (party/hockey-) day/night!!

Vilken heldag! Eller snarare ett drygt halvt dygn till om med.


Har ju under dagen rapporterat från mobilen, men tänkte bjuda på lite fler bilder från dagen/kvällen och lite mer beskrivande text.

Min pappa är med i ett nätverk som idag hade en "liten tillställning" och det är den vi vart iväg på jag, mamma, pappa och Hanna. Vi började "dagen" med att träffas på Aveny No1 14:30 och efter lite gott att dricka och allmänt mingel (självklart åkte visitkorten fram och jag fick några rätt intressanta kontakter) kom ett gäng taxibilar vid 16-tiden och körde oss till Scandinavium (det pissregnade) där vi hann in bakom sponsordelen och trycka i oss en blåbärsmuffins *mmm* och heja på diverse vänner och bekanta som dök upp här och var, innan matchen började.


Lyssnar på ett kortare föredrag på Aveny No1

Jag kan verkligen ingenting om hockey, men tycker det faktiskt är rätt kul att titta på. Dagens match var himla bra och de som kan nånting om detta spel sa att den var balanserad och stabil (eller liknande iaf). Själv vet jag så mycket som att; Det var HV71 de spelade mot, de vann med 5-3, att bollen kallas puck och att "hooking" inte är en Body Combat rörelse utan när man håller fast någon motståndare med klubban (typ)... Det är väl inte så illa pinkat ändå för att inte veta nåt?? Mellan de olika perioderna (titta, ett till hockeyord!) gick vi upp till Frölundabaren och fyllde på med lite mera gott att dricka och tjötade med folk, men attans va mätt man blir av cider!!
När matchen var slut vid 18-snåret, gick vi tillbaka till Aveny No1 och upp en våning till "Paradiso" där kocken Dan Lexö hade lagat en italiensk buffé med saker som även jag kunde äta =) (gillar annars inte italiensk buffé då jag inte äter oliver, parma och diverse annat "konstigt" som en sådan oftast innehåller)





"du gamla du friiia, du fjällhöga...."



Ett av 5 mål har precis gjorts :D



Vi var nästan först där förutom några som vi pratat en del med under förminglet. Jag frågade om platsen bredvid L-G, som han hette, var ledig men det var en "kollega" som skulle sitta där när han dök upp, men jag fick gärna ta platsen ändå så kunde "kollegan" knö sej in bredvid. L-G var himla trevlig och intressant person att prata med, både rent privat och jobbmässigt. Efter någon timma dök "kollegan" upp och det visade sej vara ingen mindre än Frölundaproffset Ronny Sundin... Rackarns vilken härlig männska, verkade så himla ödmjuk och väldigt lätt att prata med. Jag och Hanna gav lite hundtips och jag bjöd även in Ronny & L-G och deras företag till min BNI-grupp. De ska tydligen placera Ronny i en grupp och jag ska göra mitt yttersta för att det blir den jag är med i ;) Men varför skulle de inte välja oss? Vi är ju helt klart bäst :P
Stämningen och sorlet blev bara högre och högre för varje minut allt eftersom intaget av flytande karaktär blev mer och mer för de flesta (var även ca 80 pers där). Ni ska inte tro att man blir grå och tråkig för att man passerat 40-50 sträcket, jäklar va dessa åldringar kan parta... Tyvärr en hel del utan varken klass eller stil på det (även fast de tror det)... Ibland kändes det som man var med i nån pinsam komedi nästan. Men mina bordsgentlemen höll sej faktiskt himla bra (L-G + en jag inte vet namnet på, Ronny drack braa vatten) och de hade ett mål med mej för kvällen efter min mammas beklagan... Att lära mej dricka rödvin! De lyckaeds faktiskt ganska bra måste jag säga! Fick iaf i mej 1 glas och tyckte näästan att det var riktigt gott... Hanna och mamma njöt dock av flera glas medans jag körde på min gamla vanliga linje med cider och någon drink.



Hanna i djup diskussion med sina söta bordsgrannar :)



"Lalalaaaa Delilah..." Kareoke till live pianomusik...



Min mamma förklarar med inlevelse och övertygelse att "Efter man fyllt 23 år så går de bara utför!"



En del av "Paradiso"



Det må se idylliskt ut... men ni skulle sett och hört det live... :P

Smile to the camera :)

Mamma, pappa, jag & Hanna hänger vid Pianot


Vid midnatt åkte mamma och pappa hem medans jag och Hanna fortsatte vidare till Excet där varken jag eller hon vart på länge. Tyckte det var helt OK men jäkligt instängt och varmt. Vi svängde våra lurviga på dansgolvet en stund till skön R'nB och HipHop tills det var dax att åka "hem". Varken jag eller Hanna skulle nämligen till våra egna hem pga det som händer i Mölndal just nu, utan hem till våra respektiva föräldrar.
När jag väl kommit till busshållplatsen och skulle ta bussen, ångrade jag mej och åkte tillbaka upp till Avenyn. Var uppsatt på Hard Rock listan så jag tänkte gå in och heja på Andrea & Niklas och se och höra dem showa när jag ändå var inne i stan vid den tiden. Både jag och Andrea har så fullt upp så vi ses inte så ofta just nu, så man får ta chansen när man kan :D Blev kvar på HRC till 02:15 och hann skvallra lite med min söta lilla kompis med :P Både jag och hon kände att det snart är dax för att hitta på nåt tillsammans och sitta och skvallra mer... Även hon är lite inofficiellt med på projekt "Man 2008" (som Hanna och jag har) och vi har en del att avhandla där märkte vi ;)

Kom innanför dörren vid 03:30, 13 timmar efter att jag kom in till stan, och somna bums :)


Tack pappa för en himla kul dag och kväll!! Jag och Hanna hänger lätt på igen om det blir fler tillfällen ;)




2 glada normala blondiner på fest...


Efter lite intag...



Lekte vi "härma apa"



Och bosatte oss i djungeln...

Inga kommentarer: