söndag 12 oktober 2008

Bruksintroduktion


God morgon =)

Somnade som en stock som vanligt och sov fram till 10 då jag vakna med ett ryck och fick för mej att jag försovit mej. Men de va u lugnt, klockan stod på ringing 10:40 så jag kunde slappa vidare en stund. Tyvärr är det jobbigt när hjärnan vill ligga kvar och dra sej i sängen, men ryggen och ena knät klagar och behöver upp och röra på sej...


Nu är jag i alla fall uppe och ska packa ner lite grejer och ge mej iväg dir Emma ska hämta upp mej. 12:00 börjar Bruksintroduktionskursen som vi ska gå på Göteborgs och Mölndals Brukshundklubb. Idag är det Sök som vi ska gå igenom, det ska blir så jäkla kul att gå denna kursen!! Det blir i alla fall ett steg närmare att kanske skaffa mej en Rottweiler i framtiden (typ om tidigast 10 år) eftersom jag anser att har man en bruksras av de "tyngre" raserna iaf (schäfer, Rottis, Dobberman, Malle osv) så ska den få göra sådant som den är framtagen för och behöver få utlopp för. Men innan har jag inte haft något vidare intresse för bruks och då är ju Rottis en omöjlighet (iaf vad jag tycker), men nu som sagt så kommer jag förhoppningsvis ett liiiitet steg närmare med hjälp av denna kurs.


Ha en kanonhärlig söndag!!

Inga kommentarer: