tisdag 23 februari 2010

23/2 - Genrep inför Scandinavium


Genrepet idag på Scandinavium flöt på bra och vi hann med att köra 2-3 vändor med hundarna och funktionärerna fick tränat på att ställa fram hinderna på rätt ställen på kortast möjliga tid, och köra ut och in dem på vagnarna några gånger.

Känns som att alla har koll på läget och att allt kommer gå kanonbra i helgen när det är skarpt läge. På lördag har vi tid 13;00 och på söndag 13:30, med några minuters +- beroende hur allt flyter på innan oss.

Känns konstigt att inte vara med som funktionär på själva Horse Showen i år :( Har varit med nu varje år sedan jag var 17... Men känns som rätt val både för min del och min grupp som nu kan få in en person mitt ställe som inte behöver vara borta så mycket som jag iom hundarna lörd och sönd, samt nya jobbet.

Efter genrepet åkte jag, Hanna, Emma N, Emma P & Elin till haket och mättade magarna och garvade ikapp som vanligt. En liten grön gubbe förgyllde även vår tillvaro... Efter haket gick jag och Emma N ut med våra hundar runt Åbyberget, en promenad som båda nog tänkte skulle bli hyffsat kort, men vi var ute i 1 timmatillslut :) Väldigt skönt efter genrepet.

Om ni ska till Scandinavium och Göteborgs Horse Show i helgen så får ni se till att hejja på oss när vi kör! Ju mer publikjubel, ju mer ger vi och hundarna :) Läängtar till 12 000 skrikande hästgalningar och en mycket taggad GHU-skara som kommer ge gärnet!! I år med ett litet annat upplägg än innan, med 4 lag istället för 2. Det blir utslagning mot varandra och sedan en final mellan de 2 bästa lagen :)

Vi ses på Scandinavium :)

Inga kommentarer: