onsdag 3 februari 2010

3/2 - Omförsäkrad

Åkte in till stan igår direkt efter jobbet för att hitta ett par snyggare vinterkängor/stövlar. Hittade inte ett enda jäkla par som föll mig i smaken och som satt bra :( Blev grinig och gick in på Stadium en sväng istället, har ju köpt nytt gymkort på SportLife så lite nya träningskläder är ju alltid kul att ha då :)


Hittade en träningstopp och ett par shorts som även kommer vara grymt sköna att ha till sommaren, om den nu kommer vill säga... Färg? Ceriserosa såklart på båda :) Orkade inte prova i butiken så tyvärr får toppen åka tillbaka till affären. Det var rätt långt med ett snöre som man kunde dra upp ena sidan för att få en snedskärning, men det blev inte snyggt när jag provade hemma :( Tusan oxå, jag som t om fick butikskillen att klä av en docka för att få rätt storlek :P


Shop Nike for shoes, clothing & gear at www.nikestore.com
Nike Slam Women's Shorts

Grymt bra att butikerna i Nordstan har öppet till 20:00 numera :) Me like!


Gick upp till IF-kollegorna efter shoppingen och hängde där tills de slutade. Har inte varit där sedan jag slutade i början av december. Kändes inte jobbigt alls faktiskt, var bara kul att komma dit och träffa alla igen, speciellt Ida & Mia. De flesta andra som jag umgicks med mest där har jag nog träffat minst 1-2 gånger, och några träffar jag ju nästan varje vecka.


Passade på att teckna en hemförsäkring när jag ändå var där, en så kallad "StorHem". Har du hus, familj eller mycket nya hemelektronikprylar (TV, sterio, vitvaror mm) så kan jag absolut rekomendera den! Hade Trygg Hansa innan med halvårsbetalning, som jag egentligen skulle betala in nu för "sista" halvåret innan årsförnyelse i sommar (sakförsäkringar förnyas och kan bara bytas årsvis). Men kan man knepen kan man komma runt det där med "bindningstiden". En försäkring kan man nämligen aldrig få betalningsanmärkningar för, det enda som händer om man inte betalar en försäkring är att man först får en påminnelse, och nästa steg är att försäkringen annuleras, alltså tas bort.
Så egentligen har jag ½ år kvar på min hemförsäkring hos TH, men i o m att jag inte betalar in den kommer den att tas bort, och jag kan starta den försäkringen jag hellre vill ha istället hos IF, dit jag även flyttat min Sjuk- olycksfallsförsäkring :)
Dock inget som jag rekomenderar att man ska sätta i sytem att göra då man kan få en "intern" stämpel hos bolagen om man ofta missar att betala, eller utnyttjar sina försäkringar "ovanligt" mycket mm, vilket bland annat kan öka ditt pris, göra så att du inte får samma "hjälp" som innan mm. Däremot borde man kolla över sina försäkringar minst vart annat år, dels för att det händer väldigt mycket på försäkringsmarknaden varje år och dels för att priserna kan skilja ganska mycket från år till år. För min del betalar jag dock hellre mer och har en bra försäkring, än bara går på priset.

Nu längtar jag till sommaren så jag kan få använda mina nya shorts :D

Inga kommentarer: