fredag 5 februari 2010

5/2 - Freestylekonferensen väntar...

Sitter på kontoret och tittar ut över hamnen och havet som längst bort nu faktiskt börjar bli i flytande form igen, efter att i flera veckor varit is och snötäckt. Dock ligger fortfarande isen inne i hamnen och runt de stackars båtarna som ligger i, fortfarande tjock.

Om 30 min tänkte jag vara ombytt till bättre resekläder och påväg in till stan för att plocka upp Johanna & Linn, och sedan styra kosan mot Sthlm och helgens Freestylekonferens :) Ser mycket fram emot denna. Nedan ser ni preliminärt program och vad som kommer tas upp. För er som inte vet så togs ju huvudmannaskapet över från SHU till SKK nu vid årsskiftet, så ska bli intressant att få höra mer kring detta, bland annat.


Preliminärt program

Lördag 6 februari

12.00 – 13.00 Lunch
13.00 – 13.15 Inledning, presentation

13.15 – 15.00 Johanna Allanach: presentation av HtM (Heelwork to music) i Danmark (vad är HtM, hur går bedömningen till, m.m.)
15.00 – 15.30 Fikapaus
15.30 – 17.30 Forts. HtM med Johanna, provbedömning
17.30 – 18.00 SKK-info om etiska regler, ansvar som medlem i SKK, Kjell Svensson
18.30 Middag
19.30 – 20.30 SKK Arbetsgrupp för Freestyle, presentation samt information om arbetsgruppens regelförslag
20.30 - Demonstration av administrativa programmet (www.hundaktiv.se)

Söndag 7 februari

09.00 – 10.00 Grupparbete om tävlingsbestämmelser, HtM, domarutbildning, etc.
10.00 – 10.30 Fikapaus
10.30 – 11.30 Redovisning av grupparbeten
11.30 – 12.00 Avslutning samt utvärdering
12.00 Lunch - slut

Moderatorer: Moa Källström och Nina Lindström

Det jag reagerar lite över är att det ser ut som mycket tid kommer att gå till Heelwork to Music, en gren som jag vet väldigt lite om, men rent spontant tycker verkar ganska tråkig... Får se om jag ändrat uppfattning efter helgen...



För att återgå till jobbet lite så var jag iväg på BNI-lunch förrut och hälsade på min gamla grupp :) Jättekul att se alla igen, och se hur gruppen utvecklats och växt med nya medlemmar. Ska försöka lobba för att få gå med i BNI nu i mitt nya jobb...


Näpp, nu bär det av. Combat ska få följa med och bo på hotell :) Men skickar hem honom med Johanna & Linn på tåget på sönd, för att själv vara kvar och jobba månd-onsd.

Ha en härlig helg, I will! Hotellfrukost, here I come!! :P



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va roligt med freestylekonferens! :) Hoppas på en rapport sen...? ;)