fredag 23 december 2011

23/12 - Dan före?

Jul i mitt hus?
Bra dag =)
Hunnit slappa hemma, shoppat de sista julklapparna, långfikat med B2 och kikat i affärer tillsammans, shoppat julklappar till mig själv och varit 1 timma på gymmet.
Nu är även allt packat och klart för julafton i Torslanda, åker dit så snart jag vaknat imorgon. Ska bli intressant att se om det är någon förändring mellan Milou och Combat ...tror dock inte det, men man vet ju aldrig =)
Blir liksom förra året jag, syrran + hennes pojkvän, mamma, pappa, farmor, farfar, faster & "lill"-kusinen (de 2 sistnämnda bor i England så träffar dem väldigt sällan).

Har köpt DAP-spray idag, tänkte testa och se om det kan hjälpa Combat igenom den värsta smällar-paniken i år... Min smarting till kompis, Elin, har en scarf som hon sprayar med DAP och har som halsband på sin ena hund - mkt smartare än att köpa halsbandet som är dyrare och som bara håller i 1 månad, sprayen har inget bäst före datum men dock måste man spraya på nytt med ca 2 timmars mellanrum. För och nackdelar med allt, testar denna varianten nu i alla fall så får jag se om det funkar som jag tänkt mig eller om det blir halsbandet nästa gång. Får instruera farmor och farfar i hur de ska göra med sprayen, Combat ska nämligen iväg med dem och fira in det nya året inne i skogen där det inte smäller så mkt som det gör här i stan =)

Julafton imorgon alltså... Har inte någon som helst jul-feeling - ute är det 7 grader varmt och äckelregn från och till, lovley!

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: