onsdag 28 december 2011

27/12 - Utmanad


Vi blev utmanade av Anna - Rocktassar att fylla i den här listan.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Ehh... Då var jag 17 år och oförstörd ;) Skämt å sido, hade hittat ut från Torslandas isolerade värld och gick i gymnasiet mitt inne i stan vid Scandinavium. Var upp över öronen kär i min pojkvän sedan ca ½ år bakåt och som höll i ytterligare 4,5 år framåt, de ni ;) Levde 2/3e-delar av min vakna tid i stallet och hade även precis börjat upptäcka agilityn tillsammans med den då 2-åriga Milou =)


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Tokövade på vårat freestyle-lagprogram till finalinvigningarna på MyDog 2011... Annars är statusen ganska samma i det "vardagliga livet"

3) FEM SNACKS DU GILLAR
*Chips - grill, lättsaltade, sour cream
*Choklad (mjölkchoklad, inte mörk)
*Popcorn
*Supersalt godis
*Mintsmaks-godis
(äter dock sällan "snacks")

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
...nåja, någorlunda iaf - kollar i låtlistan som spelas på min Spotify just för tillfället
1) Somewhere in the world tonight - Altiyan Childs
2) Välkommen in  - Veronica Maggio
3) Liten ängel - Sofia Källgren
4) Sagoland - Medina
5) Ju mer dom spottar på mig - Kapten Röd


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
* Hitta en grym lägenhet och köpa den rakt av + inreda exakt som jag vill
* Resa till Alperna samt till värmen någonstans minst 1 gång varje år
* Köpa nya skidor & pjäxor + ta off pist & park-lektioner
* Ta regelbundna agility- och lydnadslektioner av mina favoritinstruktörer samt testa nya instruktörer gärna utländska
* Skaffa en "personal shopper" och tokshoppa-loss
** Självklart även skänka till välgörenhet köpa grejer till familj, vänner och allt sånt där klyschigt som alla andra skriver ;)


6) FEM DÅLIGA VANOR:
* Biter och river på mina torra läppar - aj, jättedumt
* Äter för oregelbundet
* Litar lite för mkt på folk - vilket gör att jag lätt blir besviken
* Kör alltid för fort
* Saltar för mkt på maten - inte bra för hälsan


7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
* Umgås med mina underbara vänner
* Åka skidor
* Köra & åka båt
* Gå långpromenader, gärna vid havet
* Träna - både mig själv & Combat (hunden)




8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
* Haremsbyxor
* "Bohemstil"
* Kort-kort kjol/klänning (muskort ;p)
* Byxdress
* Kropps-strumpa


9) FEM FAVORITLEKSAKER:
* Datorn
* iFånen
* RIB-båten (familjens)
* Skidorna
* Mitt gymkort får nog gå på denna punkten också =)

10) TIO  PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
1) Paulina - Hanna Paulina
2) Nina - Slingsten
3) Cillen - Cecilia Almér
4) Fanny & Zac - Zic-zac
5) Jeanette, Pax & Sun (+ övrig flock) - Agilitycoachen
6) Åsa, Lovis, Signe & Kaia
7) Jenny, Elvis, Zaa, Ogin, Lilli & Ina - Lotuseducation
8) Emelie, Ronja, Viggo & Yim - Hundliv
9) Elin, Stella & Freja - Stellasmatte
10) Josefine, Buffy & Party - Josefine & hundarna

Känn er utmanade. Gör listan och länka den hit!


**CREA DIEM** //Sarah

4 kommentarer:

erika sa...

Ja det var jag som frågade om Combat, kommer du åka till My dog (scandinavium) nästa år? Det ska jag. =D

Emelie sa...

Såå.. vi har accepterat utmaningen och den finns nu i vår blogg. Tackar ;)

Fanny och Zac sa...

Spännande läsning! :D Challenge accepted ;D

Hoppas ni haft en riktigt härlig jul och får ett riktigt fint nyår! ^^

Anna sa...

Kul :)
Många bra saker du listade, man kommer alltid på nya saker när man läser andras listor =)