måndag 26 december 2011

28/12 - Juldag, shopping & ljusmys

Igår på Juldagen var det släktmiddag hos min farbror - det bjöds på julmat och jag höll mig ungefär till samma mängder som på julafton - 1 skinkskiva, 3 köttbullar, 2 prinskorvar, några kamben & 1 laxskiva ...som sagt, jag är verkligen ingen julmatsmännska och att bjuda ut mig på julbord är nog något av det mest oekonomiska man kan göra :p (så gör aldrig det ;p) Maria hade dock gjort en jättegod räkomelett som jag åt desto mer av och farmor hade med jättegott stenungsbakat bröd som jag mölade i mig några skivor, så mätt blev jag så det räckte och blev över och "julmats-maten" var också jättegod (bland annat kanelmarinerade kamben), det är bara det att det blir för "mycket av det goda" väldigt fort för min smak.

Efter middagen åkte jag vidare och mötte upp Annika på en förfest i Lerum passande nog, bestämde mig dock för att vara nykter så jag kunde köra hem på natten men gick ändå med ut och dansade fram till lite innan 2 - OHHH MY GOD vilket tragiskt ställe vi hamnade på... Lerums enda nattklubb där katten släpat in både kreti & pleti... Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, valde att garva (livet blir ju så mkt roligare då) åt det hela och skaka loss de släta med en alkoholfri drink i handen :p Som tur var slapp jag dock att betala för att gå in då mitt blonda huvud kom på ett briljant sätt att slippa de HUNDRAFEMTIO pengarna i inträde (det är vad Aveny-klubbarna tar), hade jag inte sluppit hade jag inte gått in. Var nöjd över mitt nykra beslut så jag kunde åka hem när jag ville och sova i min egna säng =) Kul och udda kväll, inte vad jag hade trott att juldagens utgång skulle bjuda på kan jag lova :p

Idag har jag varit på Frölunda Torg och lämnat tillbaka en klänning som jag köpte i torsdags, men kom självklart hem med massor av mer än vad jag lämnade tillbaka, till och med några rea-fynd (jag avskyr rea och all hets det innebär!)... En skortblus, ett par byxor (rea), 2 koftor (rea), 3 OPI-nagellack (bas, topp & vanligt) & en "hänga på dörr-klädhängare". Fick även ÄNTLIGEN bytt batteri på 2 klockor som jag skulle ha gjort i över 1 års tid, lämnat in mammas halsband på lagning och hittat en klocka och en weekend-bag som jag sååååååååå himla mkt vill ha... Får se vad jag kommer fram till i en överläggning med mig själv... ;)


Cute!


Vilken?
Jag tror dock jag bestämt mig...


Ikväll har Martin varit här och tittat på när jag klämt en kebabpizza (har jag inte tränat på dagen kan jag likagärna äta skitmat också är min fullt logiska filosofi) och målat naglarna, jag har även valt ut bilder som jag tycker han ska ha på sin dating-sida, hjälpt till med SMS-formuleringar (om ni tror att vi tjejer analyserar, kan jag LOVA att killar gör det ännu mer ...iaf Mr M :p), vi har även halvsett/lyssnat på Foppas-program, Time Out & Medium samt haft 27 ljus tända =D

5 av de 27 ljusen som värm lägenheten ikväll
Någon mer än jag som är ljusfreak? 


Nu är det sovtime som så ofta när jag bloggar. Imorgon blir det jobb, tandblekning, hemlis 1, träning & hemlis 2 =)



**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Anna sa...

Du är utmanad! Kolla mig blogg.

GOD JUL! =)