torsdag 16 februari 2012

16/2 - Lägenhetsvärdering, burning sky, käk & date-night

Hade M2 Mäklarfirma här hemma igår vid 16:30 för att värdera lägenheten och få lite tips om vad de tycker att man kan göra för att "hotta upp" den lite inför en försäljning och även fråga lite om vad de tror att man får igen pengarna på om man väljer att renovera t ex köket eller badrummet. Har inga planer på att flytta alls, men tycker det är bra att få ett litet humm om hur min lägenhet ligger i pris plus att M2 har en kampanj just nu där man får ett presentkort på 2 st räckmackor King SizeGothia Towers om man anmäler värdering innan 29 februari (hint, hint till er som bor i GBG och har bostadsrätt) - en värdering kostar alltså ingenting, man får lite koll på vad liknande lägenheter sålts för det senaste året, man kan ställa frågor och få tips, OCH man får räckmackapresentkort värt 400:-, inte fel alls faktiskt ;)

Mötte upp B1 Amundön för en promenad i solnedgången - havet låg helt täckt med is och en svävare var ute på övning, häftiga farkoster det där =) Parkeringen var helt tom och kopplena fick inte ens följa med på turen, hundarna sprang och roade varandra (mördade?) och vi pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt och gick och förundrades och njöt av himlen som brann över horisonten och skapade ett magiskt sken över det istäckta havet - både jag och Hanna är uppväxta vid/på havet och tar varje chans vi får att vara vid/på det, ändå tröttnar vi aldrig och blir lika fascinerade av det varje gång, vare sig det stormar, regnar eller är spegelblankt med solsken ..."oooh, ahhh, ååå titta, guu vad vackert ...osv" är ganska så återkommande fraser emellan varandra när vi tittar ut över det stora blå :p


Burning sky - omöjligt att göra verkligheten rättvisa, varken på bild eller film....





Chrille dök upp hos mig efter promenaden, man får ju ställa upp på "brorsan" när han är gräsänkling ;) Handla mat, laga käk, slappa och glo film stod på agendan - samtidigt som jag tvättade 2 omgångar i tvättstugan, multitasking må jag säga! ;) Vi körde våfflor till förrätt (blev smet över från i tisdags), tacopaj till huvudrätt och en semla till efterrätt samt avslutade med en date med Taylor Lautner (Chrille fick vara 3e hjulet) ;) Filmen "Abduction" kan jag nog inte rekommendera tyvärr just för filmens skull dock, men för ögongodiset ;) (...Sarah, killen är 20 år for God sake, skärpning!!)

En himla bra gårdag med andra ord, dock 3e dagen utan egen träning... känns löjligt nog i kroppen på en gång - känner mig slapp och har abstinens - idag blir det dubbelpass! Combat är med på jobbet idag så tror att jag drar upp till klubben direkt sedan och går en runda och tar ett agilitypass - bara knappa 2 veckor kvar till Scandinavium-showen och där vill jag verkligen inte komma in med en hund som har ovana agilitymuskler och kondition! Har kört 1-2 agilitypass i veckan nu sedan vi satte igång för typ 3 (?) veckor sen, känns OK.



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: