tisdag 29 juli 2008

Lörd 26/7 & sönd 27/7

Lördag 26/7

Blev "ingen jäkla fest" som jag trodde i lördags, utan väldigt lugnt och sansat. Vi var väl ca 20 pers som var vid sjöboden och grillade och tjöta skit, ett gäng drog till pubaftonen tidigare men jag och de som var kvar gick dit vid 23-tiden någonting. Tyvärr var det väldigt tråkigt där, men fick en go drink av Johannes och hade bra sällskap av Viktor, Johannes & Kristian så jag stod ut en stund =)







Alla mätta och belåtna


Vi fick en helt perfekt kväll! Ser nästan ut som en fejkad bakgrund...

Evelina & Kristian visslar med mariekex i munnen...

Min prins & jag

Mamma & Pappa med "vuxengänget" vid Pubkvällen i hamnen

Men efter 1 timma gick jag, Johannes & Kristian tilbaka till bryggan. De flesta andra hade då försvunnit hux flux. Men vi 3 hade det jätteshärligt på bryggan och satt å prata om allt mellan himmel och jord. Johannes & jag bestämde oss för att vi skulle se soluppgången innan vi la oss... Kristian tröttnade dock och gick hem 04:30... Johannes & jag satt envist kvar och tog bland annat mammas lilla eka ut till Davids segelbåt som låg på svaj ca 100 meter ut och hämtade gummibåten så J skulle kunna komma ut till båten sedan. Vi hade massa andra kul hyss i tankarna som man kunde göra med de olika båtarna som låg där, men vi hoppade över det :P



Kristian slumra en stund ;)

Davids båt som vi rodde ut till
... i denna pluttelilla eka gjord för 1 pers =)

Har aldrig suttit uppe så någon gång innan och sett soluppgången, var sååå härligt!! Fräckt att se alla skiftningar i naturen och höra hur alla djur vaknade sakta men säkert... 05:30 sa vi go natt och jag cyklade hem till min säng och sov i några timmar.


Morgonstund gar guld i mund...?


Söndag 28/7:

Efter 4,5 timmars sömn vaknade jag och gick upp strax där efter fortfarande väldigt trött av någon konstig anledning... Men hade en hel del att göra innan vi skulle sticka iväg med segelbåten närmare kvällen, så det var bara att sätta igång. Combat skulle över till Farmor & Farfar på Galtö, Johannes köras till Hunnebo, handla inför seglingen, hänga tvätten, packa...

Lämnade Combat på vägen när jag körde Johannes och handlade även med. Var i Hunnebo vid 2-tiden och vi satte oss på ett café vid hamnen i solen och åt "frukost", blev en baguette med kräftröra för min del. 15:00 drog jag mej hem mot Resö igen, tar ungefär 1 timma att åka så var hemma vid 4 igen. Mötte upp Daniel på vägen och lotsade honom till hamnen där vi lassade in hans, davids & Saras grejer i båten. Åkte hem till huset och parkerade bilarna, packade och väntade på Andrea som kom vid 17.

Baguette i Hunnebo

Vid 18-tiden lämnade vi hamnen... Mer om det kommer i nästa inlägg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du och Johannes hae en ljuvlig natt tillamman, vad månne det bli av detta?

Sarah Carlsson sa...

Anonym; oj nej, herregu. Han e bara en himla skön prick. Han har flickvän som är sambo å allt så tyvärr måste jag göra dej besviken :P

Anonym sa...

nattuggla verkar du vara i vilket fall som helst, själv är man på väg till jobbet. Oj, va han sambo, det verkade inte riktigt så när man läst din text om natten. Mycket att läsa mellan raderna. alla har ju olika sorters förhållanden. Nu kallar jobbet. //Mange