onsdag 23 juli 2008

Läge; horisontalt

Japp, idag är första dagen på jag vet inte hur länge som jag inte suttit i telefon, mailat eller planerat USM på olika sätt i timtal. Idag har det endast blivit några korta mail, ett samtal och lite tankar runt arrangemanget...

Gick en runda förbi fotbollsplan vid 13-tiden och tränade lydnad och en släng freestyle. Linförigheten börjar bli riktigt bra! Ibland är han nästan som klistrad mot mej =) Har dock börjat kärva lite med läggandet under gång. Har precis börjat träna in ställande under gång nu med, och han blandar lätt ihop. I går var det katastrof, men bättre idag. Så det ska nog ordna sej till USM. Apportbocken har jag inte tränat alls dock nästan, vet inte riktigt hur jag ska göra... Nu har jag hållt den framför honom och klickat så fort han visar intresse för den och sedan försökt dra det längre och längre, några gånger har han tagit den i munnen. Men jag känner inte att detta är det optimala sättet...? Någon som har tips? Jag måste få honom att förstå att det är hållandet och överlämnandet som jag vill åt... Nu bär han gärna saker men släpper det ca 1 meter innan han kommer fram till mej.


Efter träningen gick jag direkt till sjöboden och har legat i horisontalt läge i säker 3-4 timmar i solen. Va så skönt att kunna koppla bort USM helt och bara vila för en gångs skull!


Nu är jag hemma en sväng i huset och vi ska fräscha till oss lite innan vi drar till Oljeskär (sjöboden) igen. Där blir det, som jag skrev igår, kräftor på bryggan med samma gäng som vi grillade med igår. Ska bli gott att få sej en sådan där magisk kväll med solnedgång i havet och ett stilla blankt hav... och kanske lite Barcardi Razz igen ;) *mumma*

Kan det bli en sådan här kväll ikväll mån tro?

Inga kommentarer: