tisdag 1 juli 2008

Mardrömsstart på HobNob´s-dagen

Om 2 timmar?? PYTTSAN!! 07:38 vaknade jag av ett SMS från Hanna " Är du på tåget? Hur kom du dit?" VAKNADE alltså 2,5 timmar EFTER att mitt tåg gått!!!! HUR DUM FÅR MAN BLI?? Jag skulle aldrig gått och lagt mej med facit i hand... Fasst som Monne, en av kennelägarna, sa när jag i panik ringde henne: "Du behöver komma bort, få lite semester och sova", och det ligger väl något i det... Det är inte normalt att utan att reagera, sova sej igenom en väckarklocka som ringer i 1 timma 30 cm från huvudet...


Fick i panik logga in på datan och in på SJs hemsida och kolla nya biljetter... ca 650 :- låg en biljett på för tåget 08:42. Jaja, tänkte jag, det är bara att bita i det sura äpplet...upp SKA jag!!" Som tur var beställde jag inte den direkt utan gick tillbaka till 1a sidan och såg "sista minuten"-knappen. Fick tillslut en biljett till samma tåg för 362:-, vilket var helt överkomligt, men SÅÅÅ SURT att behöva betala för 2 biljetter och komma fram 3 timmar för sent!!! Pengar är ju det sista jag har!!
Det roliga är inte slut än... Väl framme på Centralen (som jag faktiskt känner mej ganska hemma på) började jag knö mej fram med alla andra människor (som var mer än normalt eftersom alla bussar strejkade, och folk fick ta tunnelbana & tåg ist) till tunnelbanespärren, langade fram mina gamla biljettremsor som jag sparat från när jag vart uppe innan... "Sorry, dessa funkar inte, de ska vara röda nu, du får gå å byta in dem på SL service ist" Var ju stressad som få och snurrig efter morgonens konstiga uppvaknande så jag gjorde bara som han sa och traskade tillbaka 150 meter, tog en nummerlapp och fick bytt in remsan. I efterhand, när Lotte (som jag åkte med ut från stan) sa att jag kunde ju bara köpt en enkelbiljett och sparat tid på det, kom jag på att det hade ju vart mycket smartare... TILL SLUT efter många om och men, kom jag fram till St Eriksplan där jag skulle åka med Lotte från.




Vår bordsgranne på tåget, en Am Staff tjej och en himla söt lycklig unge bland alla hundar

Men vänta, det kommer mer... Vi skulle hämta upp en till efter mej och vi snurrade nog runt i 15 min innan vi hittade rätt väg dit med... In med ytterligare 2 hundar, packning och en människa i den lillalilla bilen, och iväg var vi!! Allt går med lite hjärterum, stjärterum och ett gott humör!!



Tuuuuusen tack Lotte för att jag fick åka med dej och för att ni väntade så länge!!!! Är enormt tacksam!! Min dag blev betydligt roligare när jag fick träffat er och skrattat igen =)



14:10 var vi äntligen framme hos Ulrika, Monne & HobNob´s, bara ca 3 timmar senare än vad planerat var...



Jaja, dagen har trotts en kaotiskt start varit helt kanon! Man kan inte annat än att bli på gott humör när man träffar Monne & Ulrika, alla hundar och andra Bergerägare!! Och vem har sagt att alla Sthlmare är dryga och tråkiga? Jag gillar iaf Sthlmare skarpt, punkt!


På träffen var det folk från lite var stanns, bland annat 2 st från Finland och en från USA som bara var och tittade och bakantade sej med rasen... KUL =) Vi har även fått träffa Combats ena brorsa och syster :) De är väldigt olika, fast brorsan och C har iaf samma bakdel. Tyvärr eftersom det blev så snurrigt så kom kameran upp väldigt sent, så det blev inga kort på dem :( Vi har även träffat Combats halvbrorsa som är här en period ifrån Frankrike, Boutas, sicken snygging!!! När han rör sej ser det ut som han flyter fram... Vill ha en valpis av denna snygga karl!! Men det är nog lönlöst att ens hoppas på att det kommer bli så, 2 hundar går inte att ha än på ett braaa tag med tanke på jobb mm. Fast vem vet, han är bara 2 år... Om 4-5 år kanske min livssituation ser helt annorlunda ut och det är möjligt??... Vi får hålla tummarna för det!






1 Lite tilltrimmning bland publik =) (2 Supersnälla Lotte & Ruff



1 Lite vila i skuggan & Bergerprat såklart (2 Combat & en av valparna han växte upp med på kenneln




hejhej =)


Blev inte heller några "tävlingsstationer" som jag planerat lite för pga allt strul med min morgon, blev dock en liten freestyleuppvisning :P Haha, Combat gjorde väl kanske hälften av vad som var tänkt, men är nöjd ändå. Att han ens gjorde någonting är jag imponerad av... Innan hade han; åkt tåg med främmande hundar i 3 timmar, traskat fram och tillbaka på Sthlm central och T-bana med määngder av folk, åkt T-bana, åkt i knökfull bil i 2 timmar, träffat ca 29 nya hundar och runt 30-35 människor... PLUS att det säkert var 25 grader varmt och att han skulle koppla bort alla 29 hundar som han precis innan sprungit omkring lös med, och alla människor som stod och tittade... Tycker det är rätt tappert kämpat av honom, min ögonsten! Blott 14 månader gammal... Hoppas på att få lite bilder från Monne och kanske andra med eftersom jag glömde fråga någon att ta med min kamera.




1 På promenad =)... (2 sötisvalpis, 5 månader

Min nya förälskelse... Boutas

1 & 2 En till snygging!! Sarradet

Sötaste flickan, Flicka =)



När alla åkt hoppade jag lite studsmatta med Ulrikas ena söta dotter. Var riktigt kul :P men det är jobbigt och konditionen är inte på topp märker man ju, haha.



Åkte sedan med Monne hem till henne, fick duschat (en mycket välbehövlig sådan), bytt om, ätit supergod middag tillsammans med Monne och hennes man, druckit thé ute på altanen i kvällssolen, sett deras tapetserar-verkstad och tjötat en maaasssaaaa.



Här saknas bara västkusthavet ;P


Tapetserarverkstan & hundgårdarna



Nu sitter jag i det lilla uthuset som jag och Combat har för oss själva. Är såå himla sött och fint här!!! (dock hade jag klarat mej utan fisarna Combat ligger å släpper i sömnen just nu... Phhuuuuu)




"mitt" hus =)

Imorgon blir det utställning för hela slanten, jag har lovat mej själv att suga i mej all info jag kan om "vänstervarvandet"... haha. Combat får bra miljöträning med samtidigt.


Just det, jag fick en såå himla söt överraskning för freestyleframträdandet =) En koppel/halsbandshängare som jag kollat på enda sedan jag köpte Combat, men inte köpt än. Den är så fiin! Tuuuusen tack snälla söta Monne & Ulrika!!!




Nu ska det sovas, och jag ska INTE försova mej imån!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vad kul att kunna följa dig där uppe på Hobnobs träffen och ser framemot lite komentarer från uts, ska gå in och kika senare på din blogg
ha det så kul är bara lite avundsjuk på dej som får titta på uts hälsn Agneta och Russin

Sarah Carlsson sa...

Haha, jaa, jag bara älskar mitt mobila internet från 3. Ska blogga om dagen nu, Combat ligger förnöjt och gnager på en såndär penis som du prata om på HundXX :P