tisdag 11 september 2012

11/9 - Kursstart & lydnadsbilder

Härlig kursstart ikväll, positiva och engagerade deltagare som först och främst vill ha kul och få ett bra samarbete med sin hund - och det är just mitt mål med kursen, inga direkta krav eller rätt eller fel, leka fram och belöna mycket, försöka få hundarna att tänka själva och utveckla deras kreativitet =) Idag körde vi: snurr, 8an/slalom, backa, front (nos-mot-näsa-position) och däck/hakan i backen, samt pratade massa hund i allmänhet =) Ser fram emot nästa tisdag, då är planen att dra ut i skogen för lite aktivering på olika sätt. Någon som har någon favorit"övning" att dela med er av? Alltid kul med nya ideér - min tanke är: "leta matte", leta godis/leksak i snår/träd/rishög, krypa under/hoppa över fallna träd, gå i högt ris/ljung, balansera på olika saker, runda träd, "budföring"...osv ganska så klassiska övningar med andra ord, vi får hoppas inte alla redan gjort allt :p

Combat fick agera visningshund idag, något han gjorde med besked och bjöd på sitt allra galnaste jag (gjorde det han skulle + liiite, liite till...) - fasten det var jag som var instruktör och jobbade minst med min hund, så var det jag som tog priset som "kvällens lerigaste" - t o m upp i hela facet :p
Mud face :p

Slänger även in lite bilder från förra veckans "lydnadsträningstävling" när jag ändå är i farten =) 

...mycke kan de våra hundar, men "lek INTE i bunkern" är
väldigt svårt att förstå ;) 


Platsliggning med 11 blandade 4-beiningar




Super-Aske =)


**CREA DIEM** //Sarah


Inga kommentarer: